Produk · Set Kecantikan

Wanita Selalu Berjemur Wajib Lindungi Kulit Bagi Mengelakkan Jeragat

Sinaran UV matahari boleh naikkan jeragat

Wanita zaman sekarang semuanya lasak-lasak. Ramai wanita yang bekerja sekarang nie kena berjemur tengah panas. Pergi lawat tapak pembinaan, kerja tengah laut pun ada. Tapi, kalau selalu sangat berjemur, lama-lama nanti boleh timbul jeragat tau. Sebab tu, walaupun kerja tengah panas, kita wajib lindungi kulit supaya kekal cantik dan sihat.

Bahaya Sinaran UV

Tahu tak, bila kita asyik berjemur je, kita sebenarnya terdedah kepada sinaran UV A dan juga UV B.

Sinaran UV B akan membakar kulit kita dan merosakkan permukaan kulit kita sahaja.

Tetapi, sinaran UV A lebih bahaya sebab ia akan merosakkan sel-sel kulit kita di bahagian lapisan kedua, iaitu tempat sel-sel baru terhasil. Sinaran UV A ini akan merosakkan sel-sel yang baru tu, termasuklah DNA kulit kita.

Bila sel-sel baru tidak dapat digunakan, kulit kita akan menjadi semakin rosak dan makin teruk.

Bila kulit dah rosak dan semakin nipis, masa tu la jeragat akan mula keluar.

Apa itu jeragat?

Jeragat ialah tompok-tompook hitam yang kita boleh nampak pada muka kita. Tompok-tompok nie kecil je sebenarnya. Tetapi, bila tompok-tompok kecil nie bergabung, tu yang nampak jeragat kita makin besar. Masa tu, kita mesti malu nak berhadapan dengan orang, kan?

Dah la kena berjumpa kontraktor dan developer semua, mana nak sorok muka yang penuh jeragat nie? Takkan nak pakai make-up tebal untuk tutup jeragat kan?

Bila kerja kita memang wajib jumpa orang, kita pun kenalah jaga penampilan agar orang lain selesa nak bekerja dengan kita, betul tak? Percaya tak, bila kita memerlukan persetujuan dan kerjasama orang lain dalam bisnes kita, penampilan kita amat penting.

Macam mana nak hilangkan jeragat?

Jeragat nie bukanlah mudah nak hilang sebab ia melibatkan kulit kita yang dah rosak dan tak cukup nutrisi yang diperlukan kulit. Untuk pudarkan dan hilangkan jeragat, kita perlu baiki kulit kita dulu. Kulit kita perlu dibaiki dalaman dan luaran supaya kulit akan cantik secara sihat.

Kalau baiki luar sahaja, kulit kita takkan dapat tahan lama. Dalaman pun wajib dibaiki sebab apa yang kita nampak di luar, semuanya bermula dari dalam.

Untuk bahagian dalaman, kita boleh bagi nutrisi seperti protein, Vitamin C, Vitamin E, dan kolagen. Semua ini makanan yang amat diperlukan untuk mencantikkan kulit dari dalam.


Kulit cantik semula secara semulajadi dan berkesan!


Bila bahagian dalam dah cantik, memang akan nampak di bahagian luaran juga. Tapi, itu tak bermaksud bahagian luaran tak perlu jaga ye. Kita masih perlu lindungi kulit muka kita di bahagian luar juga tau.

Nak rawat kulit dan juga lindungi kulit dari dirosakkan semula? Syu suggest gunalah Youth Shaklee. Dalam set Youth tu memang lengkap untuk penjagaan kulit kita. Dari membersihkan, merawat, dan melindungi kulit kita dari sinaran UV matahari nie.

Lepas pakai Youth, mesti tak risau dah walaupun perlu berjemur pergi site sebab kulit kita dilindungi setiap masa. Dan pada masa yang sama, jeragat kita yang memang dah banyak di muka pun akan mula pudar dengan Youth.

Tak percaya? boleh tengok video di bawah nie dulu.

 

Best kan Youth nie. Kalau betul nak hilangkan jeragat yang merimaskan dan memalukan di muka tu, cepat-cepatlah pakai Youth tau.

Jangan sampai orang mula mengejek kita sebab jeragat yang semakin membesar tu. Baik kita hilangkan cepat-cepat sebelum makin teruk jeragat tu.

Nak order sendiri? Tekan butang di bawah nie segera. Tapi, jangan lupa whatssap Syu lepas dah beli ye. Syu akan guide cara pemakaian Youth untuk dapat kesan yang optimum.

Ataupun, boleh juga Whatssap Syu untuk beli Set Youth. Kita nyahkan jeragat tu cepat-cepat.

Love,

Syu Amir

Shaklee ID: 1139539

Hp No: 0192198621

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.