Kulit Cantik · Premium Product · Produk · Set Kecantikan · Testimoni · Testimoni Youth Skincare · Youth · Youth Skincare

Wanita 20an Terpaksa Hadapi Pelbagai Kecaman Sebab Kulit Breakout

Macam-macam Yang Terpaksa Dihadapi Apabila Mengalami Kulit Breakout

Adik-adik muda umur 20an ini amat pentingkan penampilan muka dan gaya pakaian. Serba serbi kena cantik. Ini adalah fasa adik-adik rasa ‘aku kena jadi yang terbaik, semua orang kena kenal aku siapa’. So, nak tak nak, memang akan ada persaingan antara semua.

Masa inilah boleh tengok gaya-gaya baju adik-adik yang baru kenal dunia luar. Make-up memang kalah orang bekerja, produk kecantikan pun bersusun dalam almari. Tapi, dengan duit yang ada, produk yang dibeli pun mengikut kemampuan mereka sahaja.

Memang produk tu murah, nak beli yang mahal tak mampu lagi. Tapi, yang menakutkan tu adalah produk murah nie kebiasaannya mesti produk timbang kilo. Produk macam nie mengandungi bahan kimia bahaya terlalu tinggi adik.

Mungkin sekarang adik tak perasan, tapi bila lama-lama pakai produk tersebut, kemungkinan untuk rosak kulit muka sangatlah tinggi. Mungkin adik akan dapat:

  • jerawat batu bernanah
  • kulit kering 
  • kulit putih tapi pucat
  • kulit adik gatal-gatal dan mengelupas
  • kulit pedih, nak kena panas pun tak boleh

Ini semua adalah kesan-kesan daripada penggunaan produk kecantikan yang tinggi bahan kimia bahaya. so, sebelum kena, baiklah adik fikir elok-elok, betul ke adik sanggup menghadapi kulit yang rosak semata-mata nak nampak lebih cantik dari sekarang?

Kenapa adik-adik umur 20an terlalu nak sangat cantik?

1. Baru masuk universiti

Adik-adik baru masuk nak masuk universiti, masa nie la nak jumpa ramai kawan-kawan lelaki kan? Mana tahu bakal jadi boyfriend ke kan. So, kena la cantik-cantik sentiasa. Takkan nak kawan-kawan lelaki nampak muka kita yang tak berapa nak cantik kan.

2. Bertanding dengan orang lain

Adik-adik muda nie sentiasa nak lebih cantik dari orang lain. Semua pun dia kena lebih. Sebab tu, kalau nampak orang yang lebih cantik dari kita, kita akan sedaya upaya lawan. Mungkin luaran adik nampak macam tak kisah pun, tapi hati sentiasa nak menang.

3. Nak orang perasan

Di universiti terlalu ramai orang, tapi perasan tak, ada sesetengah orang nie sangatlah femes, sampai satu universiti boleh kenal. Dan selalunya orang yang femes nie mesti cantik-cantik belaka.

So, kita nak orang perasan kita, kita kenalah cantik.

.

Adik tahu tak, ini semua adalah mainan minda adik je. Memang umur macam adik nie terlalu nak bersaing, tapi, takkan la sampai nak rosakkan diri sendiri kan?

Takkan la semata-mata nak cantik, adik sanggup beli produk kecantikan tak berkualiti?

Kenapa sanggup beli produk kecantikan tak berkualiti?

1. Wang tak banyak

Baru masuk universiti, duit mana banyak. Rata-rata yang masuk universiti semuanya guna pinjaman pelajaran seperti PTPTN, ataupun mak ayah yang tanggung.

Dengan wang yang sedikit tu, beli je la produk mana-mana pun asalkan dapat cantik dengan cepat.

2. Cepat terpengaruh

Kita nie cepat sangat terpengaruh dengan iklan dan cerita kawan-kawan kita. “pakailah krim nie, aku pakai tak sampai seminggu dah putih tau”. Ataupun tengok iklan, “sapu je dah putih tau”.

Untuk adik-adik yang memang nak cantik dan putih dengan cepat, memang akan senang terpengaruh dan cepat je tangan tu nak beli.

3. Terlalu taksub nak cantik

Adik-adik masa umur begini memang taksub dengan cantik. Memang nak cantik cepat, lagi-lagi kalau kita ada orang yang kita suka, betul tak? Kita nak sangat orang yang kita suka tu perasan kita nie wujud, so kenalah cantik cepat-cepat.

Bila ada sikap sebegini, adik-adik memang akan dapatkan mana-mana produk kecantikan yang adik rasa cepat kesannya, walaupun tak elok untuk kulit muka adik-adik. Dan sebab inilah  yang menyebabkan kulit adik mengalami breakout yang teruk.

Adik tahu tak, bila kulit dah mengalami breakout, macam-macam kesan buruk yang adik terpaksa hadapi. Dan ini akan effect adik nya pengajian dan pembelajaran.

Apa kesan-kesan kulit breakout pada diri adik?

1. Stress

Tengok muka yang breakout hari-hari, mesti stress kan? Muka kawan-kawan kita semuanya cantik je. Tapi, muka kita nie yang penuh merah-merah jerawat sebab salah kita sendiri. Rasa nak menangis je setiap kali tengok muka sendiri yang tak cantik nie.

2. Malu sangat nak jumpa orang

Biasa la, orang muda macam adik nie mesti cepat rasa tak selamat dengan keadaan sekeliling. Cepat sangat terbayang apa yang orang cakap belakang kita bila tengok muka breakout kita. Sentiasa terfikir yang orang akan mengata kita sebab muka kita.

In the end, kita yang jadi malu nak jumpa orang. Takut orang tak nak kawan dengan kita lepas tengok muka kita yang teruk nie. Sampai pergi kelas pun kalau boleh tak nak pergi.

3. Hilang keyakinan diri

Adik-adik sebaya adik nie memang mudah hilang keyakinan diri. Masa muka cantik, semua benda boleh buat, tapi sekarang, bila muka dah tak cantik nie, semua tak boleh, semua tak nak buat.

Kita rasa kita tak mampu nak buat yang terbaik dan kita rasa takde orang nak buat kerja dengan kita dah lepas nie.

Muka tak cantik memang memberi kesan pada keyakinan diri kita tau. So, jaga muka elok-elok tau.

4. Sakit dan pedih muka

Produk yang tinggi bahan kimia bahaya memang akan mengeringkan dan menipiskan kulit muka kita. Sebab tu la bila breakput nie, kulit kita akan rasa sangat sakit dan sangat pedih.

Kena panas matahari pun akan rasa macam kena cucuk-cucuk jarum. Sangat terseksa rasanya masa rasa sakit nie.

5. Selalu kena sindir 

Orang yang tak tahu apa yang kita lalui mesti gelak bila tengok muka kita. Orang yang tak kenal lagi la, mesti sindir-sindir dan ejek-ejek kita. Masa nie Tuhan je yang tahu betapa sedihnya kita bila orang ejek dan perli. Tak sanggup rasanya jumpa orang ramai bila asyik kena macam nie kan?

.

Mesti adik pun rasa dah takde harapan lagi untuk baiki kulit adik nie kan? Mesti adik terfikir yang adik kena tanggung malu seumur hidup dengan muka yang penuh jerawat batu nie.

Jangan risau, akak ada cara nak tolong adik rawat muka adik tu. Akak cadangkan adik mula gunakan skincare Youth dari Shaklee. Akak yakin skincare organik Youth ini akan dapat bantu muka breakout adik untuk cantik semula.

Best ke best sangat?

Youth Skincare – Penyelamat Untuk Kulit Breakout

Inilah skincare organik dan semulajadi Youth dari Shaklee. Youth ini amat berkuasa dalam membaiki sel kulit muka kita hingga ke peringkat DNA lagi. Bila sel-sel kita sihat, mudahlah untuk kulit kita dibaiki dan dirawat.

Youth telah dikaji selama 8 tahun sebelum ianya dipasarkan. Shaklee menjalankan kajian klinikal ke atas 100 orang wanita (Asia dan juga Barat yang berumur antara 20-60 tahun) yang berlainan latak belakang dan masalah kulit. 

  • SEMUA orang wanita ini mendapat kulit yang lebih muda dan lebih cantik dari sebelum menggunakan Youth.
  • 2/3 daripada wanita ini mendapat kulit 10 TAHUN lebih muda!

– Bahan-bahan utama Youth, iaitu Apple Stemcell, Schisandra Chinensis, Lotus Japonicus, dan Anggur Muscadine amat berkuasa dalam membaiki kulit kita yang rosak. Dengan adanya bahan-bahan ini, kulit kita akan kembali cantik dengan cepat dan selamat.

– Jangan risau, Youth adalah 100% berasaskan tumbuhan semulajadi dan organik, tetapi ianya masih mampu memberi kesan seawal 7 hari pemakaiannya. 

– Youth tidak akan menykbatkan liang pori kita, dan ianya juga amat sesuai untuk semua jenis kulit termasuklah kulit sensitif dan kulit bermasalah. 

.

Di dalam Youth terdapat 6 item yang amat penting, iaitu:

1. Luminous Gel-Oil Cleanser

  • Membantu membersihkan sel kulit mati
  • Melembabkan kulit – kulit kering pun takkan rasa sakit
  • Mengandungi anggur muscadine yang mampu membaiki sel kulit kita hingga ke peringkat DNA untuk mengurangkan luka-luka pada muka kita dan juga memudarkan jeraawat.

2. Perfecting Skin Toner

  • Membersihkan sisa-sisa sel kulit mati – membersihkan muka sekali lagi
  • menenangkan muka kita selepas seharian terdedah kepada kekotoran dan pencemaran
  • Melembabkan kulit muka kita

3. Activating Serum

  • Mempercepatkan pembaharuan sel-sel kulit kita – mempercepatkan penyembuhan luka dan keradangan pada kulit
  • Menganjalkan kulit dan menjadikannya lebih licin, tegang, dan lebih muda.

4. SPF 50 – Age Defense Moisterizer

  • Melindungi kulit kita dari sinar uv matahari yang boleh merosakkan sel kulit kita.
  • Melindungi kulit kita juga dari timbulnya jeragat.

5. Radiance Vitamin C + E

  • Mengandungi 20% pure Vitamin C yang amat penting dalam membaiki kulit yang breakout.
  • Mengurangkan kesan penuaan seperti jeragat dan pigmentasi.
  • Mengurangkan juga kedutan dan garis halus di muka kita

6. Advanced Renewal Night Cream

  • Membaiki kulit kita sewaktu kita sedang berehat dan tidur.
  • Membantu kulit kita menjadi lebih lembut, lebih cerah dan lebih muda

.

Dengan penggunaan Youth dengan konsisten, akak yakin kulit breakout adik pasti dapat diatasi.

Ini rupa orang yang berjaya atasi masalah breakout mereka. Muka adik pun boleh jadi macam nie juga!

 

 

Jangan risau, walaupun duit tak banyak, adik masih boleh belinya sedikit demi sedikit. Boleh mulakan dengan basic set dulu, kalau tak mampu nak beli semua.

Adik pun nak cantik semula kan? Sampai bila adik nak menyorok dari berjumpa dengan orang? Sampai bila adik nak biarkan orang ketawakan muka adik yang breakout tu?

Dan sampai bila adik nak dikelilingi kawan-kawan yang mukanya cantik-cantik tapi muka adik tak cantik kan? Inilah masa untuk dapatkan Youth untuk atasi masalah breakout ini.

Hubungi akak cepat ye. Whatssap je 0192198621 untuk mendapatkan Youth Skincare ini segera!

.

Love,

Syu Amir

Pengedar Sah Shaklee JB dan Singapore

Founder Diamonds Legacy

0192198621

COD: Skudai, UTM, Pekan Nanas, Bukit Indah, Tampoi Dan Sekitar JB

Pick-up point: Aeon Bukit Indah, JB / Paradigm Mall, Tampoi

Pos Ke Seluruh Malaysia dan Oversea Juga

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.