Produk · Set Kecantikan

Protein Dan Kolagen Amat Penting Dalam Kecantikan Kulit Kita

Kepentingan Kolagen Dan Protein Dalam Mencantikkan Kulit Kita

Semua orang mengidamkan kulit yang cantik dan berseri-seri, terutamanya perempuan, betul tak? Tapi, kulit kita terlalu terdedah kepada pencemaran dan kotoran membuatkan kulit kita nampak kusam je. Selain itu, pemakanan kita yang tidak seimbang membuatkan keadaan kulit kita bertambah teruk lagi.

Cuba bayangkan, dah la breakout teruk, jerawat teruk, jeragat hitam, semuanya akan buat kita malu nak jumpa orang kan? Macam mana nak cantikkan muka balik nie?

Korang tahu tak, sebenarnya kulit kita memerlukan sumber protein dan juga kolagen yang mencukupi untuk menjadikan kulit kita bertambah cantik berseri tanpa jerawat jeragat tu. Tapi, apa yang kita makan tu tak dapat nak menampung keperluan protein dan kolagen yang kulit kita perlukan.

Kenapa Protein Dan Kolagen Sangat Penting Dalam kecantikan?

Protein merupakan asas kepada kulit yang cantik sebab:

  • protein membantu membaiki sel-sel yang rosak dan menggantikan dengan sel yang baru
  • protein juga membina tisu-tisu baru yang lebih sihat
  • komponen utama dalam penghasilan kolagen

Apabila badan kita dapat sumber protein yang mencukupi, maka luka jerawat dan juga parut-parut jerawat akan dapat dibersihkan, menjadikan kulit lebih cantik dan berseri.

Tapi, apa kaitan kolagen pula untuk cantikkan kulit kita nie?

Jangan tak tahu, kolagen menjadikan kulit kita lebih licin dan kelihatan lebih muda. Kolagen juga membina serat kolagen untuk menggalakkan pernghasilan di bahagian lapisan dalam kulit kita.

Selain itu, kolagen juga membantu mengurangkan kedutan dan garis halus pada kulit muka kita terutamanya di hujung mata.

.

Protein dan kolagen saling berkait untuk manjadikan kulit kita bertambah flawless. Tanpa protein, kolagen susah nak dihasilkan, dan tanpa kolagen, kulit kita akan kendur je. Takde tegang-tegang.

Tapikan, mana nak dapat sumber kolagen dan protein yang cukup setiap hari?

Cuba tengok dalam video di bawah ini. Jawapannya ada dalam tu.

 

Daripada video ni, kita tahu yang sumber protein dan kolagen paling baik datangnya dari ESP dan Shaklee Collagen Powder (SCP). Gabungan dua suplement ini amatlah penting untuk memastikan kulit kita bebas jerawat secara selamat.

Dengan pengambilan konsisten ESP dan SCP, bukan setakat luar je yang cantik, dalaman kita pun cantik dan sihat sekali.

Kebaikan ESP:

  • satu tong ESP mengandungi 30kg soya non-GMO yang melalui kawalan ketat dari proses penanaman sehinggalah proses pembuatan ESP.
  • ESP mengandungi kesemua 9 jenis asid amino yang amat penting pada badan kita. Tapi, asid amino ini tidak boleh dihasilkan oleh badan kita sendiri. So, baguslah kita minum ESP kan. Kita dapat beri apa yang badan kita perlukan.
  • Ia mempunyai Indeks Glisemik yang rendah. Ia akan membebaskan karbohidrat secara perlahan dan menukarkannya kepada tenaga.

SCP pun amat bagus sebagai sumber kolagen terbaik untuk kulit kita.

  • SCP dihasilkan daripada sisik ikan merah yang amat berkualiti.
  • Struktur SCP amat ringan, jadi memang senang nak meresap ke dalam badan kita.
  • Terdapat 7 bahan utama dalam SCP, iaitu ekstrak biji benih Cemillia Japonica, ekstrak Pfaffia, kolagen ikan, ekstrak kerang-kerangan, Lactobacillus acidophilus, Vitamin C dan Vitamin B yang menyokong kecantikan kita dari dalam ke luar.

.

Jadi, untuk memastikan kulit kita licin berseri-seri tanpa jerawat, amalkanlah ESP dan SCP ini. Bukan hanya guna set penjagaan kulit sahaja. Ingat, jaga bahagian dalam kita dulu, barulah bahagian luar akan menyerlah.

Hubungi Syu di 0192198621 untuk dapatkan dua suplement terbaik ini untuk menjadikan kulit anda cantik, flawless gitu. Beli terus Set Lengkap Kulit Cantik lagi bagus. Barulah orang terkejut dengan kulit cantik kita nanti.

Cepat beli, cepatlah kita nampak perubahan kulit muka kita nanti. Syu yakin anda semua akan tersenyum sepanjang hari dengan kulit ‘baru’ korang nanti.

 

Disclaimer: Produk Shaklee adalah vitamin, bukannya ubat. Walaupun ia terbukti secara saintifik menyihatkan badan, ia tidak berfungsi untuk merawat, menyembuhkan atau memulihkan penyakit kritikal.

Love,

Syu Amir

Pengedar Sah Shaklee JB dan Sekitarnya

Founder Diamonds Legacy

0192198621

COD: Skudai, UTM, Pekan Nanas, Bukit Indah, Tampoi Dan Sekitar JB

Pick-up point: Aeon Bukit Indah, JB / Paradigm Mall, Tampoi

Pos Ke Seluruh Malaysia dan Luar Negara (T&C apply)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.