Kencing Manis/Diabetis · Produk

Penyakit Kencing Manis Boleh Buat Kita Buta!

Takutnya Boleh Buta Kalau Ada Diabetis!

Penyakit diabetis bukanlah penyakit asing lagi dalam komuniti kita. Bukan orang tua sahaja yang kena kencing manis, tetapi kanak-kanak pun boleh dapat juga penyakit ini. Tetapi, kita selalunya tak ambil kisah sangat mengenai penyakit ini sehinggakan kita tak sedar pun yang kita ada kencing manis. Sedar-sedar ada penyakit ini apabila dah mula pitam pening, ataupun dah mula masuk hospital. Nak ke jadi begitu?

Tahu tak, penyakit diabetis ini kalau tak dikawal boleh jadi macam-macam perkara yang menakutkan pada diri kita. Ada yang boleh kena potong kaki, ada yang kena cucuk insulin, ada yang buah pinggang rosak sampai kena dialisis, dan ada juga yang BUTA! Takutnya…

Macam Mana Boleh Jadi Buta?

1. Penyakit diabetis berlaku apabila paras glukosa dalam darah meningkat hingga ke tahap yang membahayakan. Apabila paras gula tinggi, ia akan merosakkan saluran darah halus yang terdapat pada mata.

2. retinopati – Retinopati terjadi apabila tisu-tisu yang sensitif terhadap cahaya di belakang mata itu rosak. Mata kita akan menjadi kabur, tetapi kalau kita tidak mengawalnya, mata kita akan bertambah kabur dan mungkin akan buta.

.

Takkanlah kita nak biarkan mata kita rosak kan?

Macam mana nak melihat? Nanti kita akan menyusahkan orang lain yang perlu menjaga kita sepanjang masa sebab kita tak boleh melihat.

Kita juga akhirnya akan rasa marah pada diri sendiri sebab kena bergantung harap dengan orang lain. Tak pasal-pasal orang yang jaga kita tu pun nanti akan jadi tempat kita lemparkan kemarahan juga.

.

Jadi, sebelum mata kita menjadi kabur dan seterusnya buta, eloklah kita menjaga kesihatan kita. Kawallah paras gula yang tinggi itu sebelum banyak benda menakutkan terjadi pada kita hanya disebabkan oleh kencing manis.

.

Macam mana nak kawal paras gula dalam darah?

1. Kawal pemakanan kita. Makanan yang manis tu kawallah. Kalau tak perlu, tak payah la makan. Tak mati pun la kalau tak makan makanan manis nie.

2. Banyakkan makan serat dan protein kerana ia akan melambatkan proses penukaran glukos kepada tenaga. ini kerana serat dan protein kebanyakannya mempunyai glesemik index yang rendah berbanding karbohidrat.

3. Bersenam РExercise ringan boleh membantu mengawal paras gula dan menjadikan diri kita lebih sihat.

4. Pengambilan resveratrol dan antioksidan yang tinggi membantu menurunkan paras gula dan membaiki sel-sel badan kita untuk melawan penyakit. Apabila sel-sel kita sihat, in sya Allah organ-organ kita termasuklah buah pinggang dan jantung menjadi lebih sihat untuk menjalankan fungsi-fungsi organ tersebut.

.

Bagaimana nak dapatkan Resveratrol?

Resveratrol boleh didapati daripada sumber beri-beri seperti blueberi dan cranberi, anggur muscadine, wain merah dan juga pistachio. Tetapi, kita memerlukan kandungan yang banyak untuk cukupkan dose harian.

Larat ke nak minum berbotol-botol wain dalam sehari untuk dapatkan resveratrol yang mencukupi?

Mampu ke nak telan berkilo-kilo anggur untuk dapatkan kandungan yang setara dengannya?

.

Jadi, untuk memudahkan kerja kita, ambil je la VIVIX. Vivix mempunyai kandungan resveratrol yang tinggi yang membantu membaiki sel-sel badan kita.

  • Ia akan membantu mengurangkan rintangan insulin bagi mengurangkan paras gula dalam darah.

  • Polifenol yang terkandung dalam anggur muscadine akan melambatkan pencernaan dan penyerapan karbohidrat dalam darah dan seterusnya mengelakkan pengumpulan gula yang menyebabkan kencing manis.

  • Polifenol Anthocyanins yang terkandung di dalam Vivix membantu membaiki penglihatan dan menyembuhkan luka dengan segera. Ia juga membantu membaiki saluran darah halus yang terdapat di keliling mata yang menyebabkan kerosakan mata.

  • Protein AGE terhasil daripada protein dan gula berlebihan dalam badan. Ia boleh menyebabkan atherosclerotic, sel mati dan komplikasi penyakit kencing manis. Salah satu dari mekanisma anti-penuaan Vivix adalah dengan memperlahankan pembentukan protein AGE ini.

 

Selain dari itu, kandungan resveratrol di dalam VIVIX juga adalah lagi tinggi dari kandungan resveratrol dari sebotol wain merah. Hanya dengan sesudu kecil sehari, dah menyamai dengan 100 gelas wain merah.

Mampu ke nak beli 3000 botol wain merah sebulan untuk mendapatkan kandungan resveratrol yang mencukupi? Tu makan ribuan ringgit sebulan tau. Baiklah ambil Vivix je yang baru berharga RM 475 je sebotol. Tahan untuk sebulan juga.

.

Bagi sesiapa yang memunyai masalah kencing manis, eloklah mula ambil Vivix ini. Sebotol Vivix hanya berharga RM 475 sebotol. Ia boleh bertahan selama sebulan. Sedang elok la tu kan.

Kalau nak murah, jom jadi ahli seumur hidup Shaklee.

  • boleh beli Vivix sebotol dengan harga RM 475 dan bayar RM 69 untuk keahlian seumur hidup.

ataupun

  • Beli 2 botol Vivix (RM 402.80 X 2) dan dapat keahlian PERCUMA. Siap dapat:
    • Bonus di bulan berikutnya (bernilai RM36++)
    • Postage Percuma (bernilai RM 10.60)
    • Harga Ahli yang 15-20 % lebih murah
    • Konsultasi Eksklusif hanya untuk yang membeli dari Syu sahaja.

Mahal Vivix nie?

Memang mahal untuk orang yang tak sayangkan kesihatan.

Tapi, bagi yang sayangkan kesihatan diri, Vivix ini amatlah murah berbanding kos rawatan kecing manis yang perlu dibayar setiap bulan.

.

Nak order Vivix untuk mengawal paras gula dalam darah dan mengurangkan risiko diabetis?

Hubungi Syu segera di 019-2198621. Syu guide sehingga puas hati.

Love,

Syu Amir (1139539)

Proud Founder of MDAEmpire

0192198621

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge