Produk · Set Kurus · Set Kurus · Testimoni

Kuruskan Badan Sebelum Kita Dapat Sakit Jantung!

Kegemukan Boleh Menyebabkan Sakit Jantung!

Rata-rata rakyat Malaysia ramai yang gemuk dan mengalami obesiti. Tengoklah sekeliling kita pun, ramai je kawan kita yang gemuk kan? Kita tengok pun kita susah hati. Tapi, kita cakap macam-macam pun tak guna juga. Orang yang gemuk nie mesti ada semangat untuk kuruskan badan, baru boleh usaha untuk buang lemak-lemak dalam badan tu. Kita kena ingatkan kawan-kawan kita yang gemuk tu, lambat laun mereka boleh kena sakit jantung kalau biarkan badan mereka gemuk macam tu.

Bagaimana Badan Kita Boleh Jadi Gemuk

Kebiasaannya, gemuk ini bukanlah keturunan. Kalau emak ayah gemuk, tak semestinya kita akan gemuk juga.

Kadang-kadang, kita tidak sedar yang badan kita semakin gemuk dan mengembang. Sedar-sedar, berat dah melambung tinggi sehingga melepasi paras normal BMI. Masa tu kita mulalah risau apa akan berlaku pada kita. Tapi, macam mana badan boleh gemuk?

  • Pemakanan

Orang yang suka makan junk-food ataupun jajan yang tak berkhasiat ini selalunya mudah menjadi gemuk. Lagipun, jajan sememangnya tidak mempunyai khasiat. Kita perlu kawal apa yang kita makan setiap hari.

Selain itu, kandungan gula yang tinggi dalam minuman yang kita minum juga adalah faktor utama kegemukan. Contohnya, minuman bergas dan kordial-kordial yang tinggi gula.

  • Gaya hidup

Gaya hidup yang tidak sihat pun boleh membuatkan kita gemuk. Sebagai contoh, ramai di antara kita yang kurang bersenam. Padahal kita perlu bersenam sekurang-kurangnya 3 kali seminggu selama 30 minit.

Kita beri alasan yang kita sibuk bekerja, tapi di tempat kerja pun kita masih boleh bersenam. Kita duduk di rumah pun kita boleh bersenam. Tiada alasan sebenarnya, untuk kita tidak bersenam.

  • Acah-acah diet

Apa maksudnya acah-acah diet nie? Kita diet tidak ikut ilmu. Main redah je diet, sampaikan ada yang diet dengan cara tidak makan langsung.

Itu bukanlah diet namanya. Itu cumalah kita panggil diet yoyo. Diet yoyo nie akan menyebabakan kita kehilangan jisim otot sekali, bukannya buang lemak dalam badan tu.

Diet yoyo akan menyebabkan berat badan kita mendadak turun, tapi bila kita berhenti diet, badan kita akan lebih gemuk dari sebelum itu. Bila diet tanpa ilmu yang betul, ia takkan kekal lama.

Kenapa Gemuk Boleh buat Sakit Jantung?

Obesiti melibatkan lemak-lemak dalam badan yang berlebihan. Ia melekat di sekeliling organ-organ badan dan juga melekat di saluran-saluran darah kita.

Bila saluran darah kita sempit, darah lambat mengalir, dan lambat la sampai ke jantung. Bila darah lambat sampai ke jantung, jantung kita terpaksa bekerja lebih kuat untuk pastikan darah sentiasa cukup untuk disalurkan ke dalam badan.

Apa yang jadi bila jantung mengepam terlalu kuat untuk pastikan darah sampai? Lama-lama, jantung kita pun penat dan ada kemungkinan untuk berhenti bergerak. Masa itulah akan terjadinya sakit jantung.

Nak ke dapat sakit jantung hanya sebab badan kita gemuk?

Kegemukan boleh diubah dan boleh dibaiki. Kenapa kita masih lagi hidup dalam fantasi yang badan kita sekarang OK je padahal kita tahu risiko-risiko apabila gemuk nie? Jomlah ubah diri kita. Jomlah buang dan singkirkan lemak-lemak yang kononnya kita sayang tu.

Apa Nak buat Untuk Kurangkan Berat Badan

Ada beberapa perkara penting yang kita perlu ubah dulu untuk mengurangkan berat badan agar sentiasa sihat.

  1. Tukar gaya hidup

Amalkanlah gaya hidup sihat. Janganlah hidup ikut nafsu.

Bersenamlah sekurang-kurangnya 3 kali seminggu. Kalau kita balik kerja dah lewat petang, pergilah gym malam-malam. Hujung minggu pergilah jogging ataupun hiking. Yang penting, kita cuba luangkan masa untuk bersenam.

Masa di pejabat, naiklah tangga, jangan naik lif. Masa bekerja, janganlah asyik mengunyah kerepek je. Tak bagus pun. Selain itu, sambil duduk di atas kerusi, gerak-gerakkanlah kaki untuk pastikan pengaliran darah yang baik. Ini pun dikira bersenam juga kan?

2. Tukar kepada gaya pemakanan sihat

Mula tukar apa yang kita makan. Kurangkan makanan berlemak dan berminyak. Pilihlah lauk yang dibakar ataupun disteam. Ini lebih sihat.

Makanlah ikut portion suku-suku-separuh. Suku untuk protein, suku untuk karbohidrat, dan separuh untuk sayur dan buah.

Minumlah air masak, jangan sentuh dah air manis yang tinggi gula. Untuk kurus, gula putih is a BIG NO-NO.

3. Pengambilan vitamin dan suplement

Pengambilan suplement dan vitamin amat penting dalam membantu menguruskan badan dan menyingkirkan lemak-lemak dalam badan. Ia bukanlah pengganti kepada makanan harian, tapi ia membantu untuk top-up nutrisi yang kurang dalam badan kita.

SET KURUS LENGKAP SHAKLEE

Untuk pengambilan suplement, pilihlah suplement yang selamat dan semulajadi kerana ia tidak akan membebankan buah pinggang kita dan suplement yang terbaik semestinya suplement Shaklee.

Untuk kuruskan badan, kita memerlukan beberapa jenis suplement kerana setiap suplement mempunyai fungsi yang berbeza untuk mendapat hasil yang terbaik.

Antara vitamin-vitamin Shaklee yang penting dalam proses menguruskan badan ialah:

Vivix

Kandungan resveratrol dalam Vivix ini membantu hati dan otot kita menukarkan kalori kepada tenaga. Ia akan memberi galakan kepada metabolisma badan kita untuk membaiki kadar pembakaran kalori dalam badan.

Lagi banyak kalori dibakar, lagi cepatlah kita boleh kurus.

Lecithin

Lecithin adalah pengemulsi lemak semulajadi yang akan melekat pada lemak-lemak dalam badan kita. Lemak-lemak kita tu akan terapung dan ia tiadak akan melekat pada dingding-dinding membran dan juga keliling organ badan.

Omega Guard

Leptin di dalam Omega Guard akan bertindak mengawal selera makan kita dan bantu membakar lemak-lemak tepu yang lama termendak pada dinding-dinding membran dan organ-organ kita.

Ia juga akan bantu membakar lebih banyak lemak semasa kita bersenam. Jadi, pengambilan Omega Guard sebelum bersenam amatlah digalakkan.

Alfalfa Complex

Alfalfa ialah sejenis herba yang membantu membersihkan segala toksin-toksin dalam badan kita. Ia juga akan membuatkan bdan kita lebih mudah membuang dan menyingkirkan lemak yang terapung tadi.

ESP

ESP akan buat kita kenyang lebih lama dan secara tak langsung, mengurangkan kita makan. Ia akan mencepatkan proses kita untuk kurus.

Cinch Shake

Cinch Shake amat penting bila nak kurus nie. Sebab Cinch Shake mempunyai serat yang tinggi, ia menjadikan kita kenyang lebih lama (sepertimana ESP juga). Tapi, Cinch Shake akan mengurangkan nafsu kita untuk makan, jadi kita akan cepat kurus.

Cinch Shake juga akan bantu untuk melindungi otot kita semasa kita bersenam. Ia akan hanya bakar lemak sahaja, tapi akan melindungi jisim otot kita. jadi, bila minum Cinch Shake, kita tidak akan mudah untuk gemuk semula dengan cepat.

Testimoni Set Kurus Shaklee

turun 15 kg dengan Set Kurus Shaklee 😀

 

 

 

.

Syu percaya semua orang pun nak kuruskan badan kan? Penat dah bawa beban berat setiap masa tu. Inilah masa yang sesuai untuk kuruskan badan. Jangan sampai kena sakit jantung baru nak sedar. Silap hari bulan, masa tu terpaksa belanja ratusan ribu untuk pembedahan jantung. Mana nak cari duit kan?

Sementara diberi masa ini, buanglah lemak-lemak dalam badan tu. Say goodbye to all the fat yang dah lama bermastautin dalam badan tu. Jom amalkan SET KURUS LENGKAP Shaklee untuk dapatkan badan yang kurus masa anak dara tu. Jom jom, belum terlambat lagi.

Hubungi Syu di 0192198621 untuk penerangan lanjut. Syu akan beri konsultasi terbaik punya.

Love,

Syu Amir

Shaklee ID: 1139539

0192198621

 

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge