Produk

Kenapa Tak Nampak Kesan Pun Makan Vitamin?

Sebab Mengapa Makan Vitamin Tak Berkesan

Kita makan vitamin ataupun suplement sebab kita mahukan sesuatu kesan daripadanya, betul tak? Ada orang makan vitamin sebab nak kurus, ada yang nak kurangkan penyakit seperti darah tinggi, ada juga yang makan suplement setiap hari sebab nak gemuk tau. Tapi, kenapa tak nampak pun kesan yang kita mahukan?

”saya makan dah banyak vitamin, tapi tak kurus-kurus pun”

”saya dah habis banyak duit, tapi tak nampak kesan pun? Awak tipu saya ye?”

”Cakap hisap-hisap je teus banyak susu, takde pun. Sama je sikitnya”

Banyak kali kita berhadapan dengan situasi pelanggan begini kan? Mereka beli tapi tak nampak kesannya. Agak-agak kenapa tak nampak kesan yang mereka mahukan?

1. Air Tidak Mencukupi

Tahu tak air yang mencukupi adalah penting untuk menyerap vitamin dalam badan kita? Kalau kita jarang minum air, ia akan susah untuk vitamin itu berkesan.

Ingatlah, setiap 25kg kita memerlukan 1 liter air.

2. Skip makan

Apabila kita sekejap makan, sekjap tidak, memang susahlah nak nampak kesannya. Kita bukannya makan sekali dah nampak kesan, tapi kita perlu konsisten.

Janganlah bazir duit beli suplement kalau kita nak nampak kesan yang cepat sebab itu bukan fungsinya.

3. Usus kotor

Usus adalah tempat di mana vitamin diserap oleh badan. Tapi, kalau usus kita kotor dan berkerak, zat dan mineral susah nak tembusi. Jadi, susahlah ia untuk diedarkanke seluruh badan.

Kita perlu bersihkan usus kita dahulu sebelum memulakan pengembilan suplement.

4. Cara Makan Yang Salah

Pengambilan suplement mestilah mengikut masa yang ditetapkan untuk memastikan kesan yang optimum.

Ada sesetengah suplement digalakkan ambil sebelum makan, ada yang selepas makan, ada juga yang sebelum tidur.

Sebab itulah kita wajib dapatkan konsultasi dari SID bertauliah untuk memberi cadangan yang sesuai untuk anda.

5. Toksin

Badan kita sentiasa terdedah kepada macam-macam perkara yang boleh menyebabkan toksin yang banyak dalam badan. Toksin boleh melambatkan proses vitamin itu untuk berkesan.

.

Suplement yang organik dan semulajadi seperti Shaklee sentiasa berkesan dan selamat diambil. Tetapi, jangan harapkan kesan yang mantap jika kita tidak mengikut cara yang betul.

Amalkan suplement dengan cara yang betul dan dapatkannya dari SID yang sah macam Syu 😊😊 Syu akan guide dengan cara yang betul untuk anda dapatkaan kesan yang mantap!

Love,

Syu Amir (1139539)

Proud Founder of MDAEmpire

0192198621

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.