Berpantang · berpantang · Luka Pembedahan · Luka Pembedahan · Premium Product · Produk · Testimoni · Vivix

Jahitan Czer Cepat Kering Dan Sembuh Tanpa Sebarang Jangkitan

Luka Czer Cepat Kering Dengan Baik Apabila Mengamalkan Vivix

Ramai ibu yang terpaksa menjalani pembedahan kecemasan apabila baby tidak dapat dikeluarkan dengan cepat. Takut nanti baby lemas di dalam perut, doktor tidak mahu mengambil risiko kematian baby. Jadi, pembedahan adalah jalan paling baik untuk menyelamatkan bayi dan ibunya.

Tapi, luka jahitan czer bukanlah sesuatu yang mudah dijaga. Masa ada painkiller, sakitnya masih boleh ditahan. Cabaran bermula apabila bius dah hilang. Masa tu memang terasa sangat sakitnya. Pedih, berdenyut, dan segala macam sakit akan mula kita rasa.

Memang tak terbayang kesakitan yang perlu dilalui oleh ibu yang baru lepas dibedah. Nak susukan anak, nak jaga diri sendiri, memang menyeksakan. Even nak batuk pun susah. Nak gerak pun payah, kena perlahan-lahan je sebab takut luka jahitan tu terbuka.

Luka jahitan pembedahan biasanya akan dirasa even masa anak dah besar pun. Rasa ngilu masih boleh rasa. Dan, bila sekali dah dibedah, kita takkan boleh buat kerja-kerja berat, macam angkat barang berat. Ia boleh menyebabkan sakit pinggang yang sangat dasyat. Jadi, ibu yang bersalin czer nie memang kena berjaga-jaga bertahun-tahun lamanya.

Tips menjaga luka pembedahan

Kita perlu jaga bahagian luka pembedahan dengan baik agar tidak terkena jangkitan mahupun bernanah.

1. Pastikan luka jahitan sentiasa kering

Setiap kali lepas mandi, pastikan kita lap kering-kering bahagian luka sebelum sapu ubat. Luka yang selalu lembab akan membuatkan bahagian luka mendapat jangkitan kuman. Kalau jangkitan bahagian luar kita masih boleh sapu ubat, tapi kalau bahagian dalam yang kena, tak pasal-pasal je nanti kena buat pembedahan kedua.

2. Letak kain kering di bahagian luka

Luka pembedahan czer yang terletak dibahagian bawah, biasanya akan terlipat dan mudah berpeluh. Dengan letak kain nipis, ia akan menyerap peluh, sekaligus akan mengurangkan risiko mendapat jangkitan.

3. Banyakkan berehat

Rehat yang mencukupi akan buat luka kita cepat sembuh.

4. Pengambilan nutrisi yang mencukupi

Badan kita perlukan nutrisi yang mencukupi untuk memastikan luka kita cepat sembuh. Pengambilan makanna yang kaya dengan vitamin C dan Zinc akan membantu untuk menyembuhkan luka dengan cepat.

Kalau susah nak mencari makanan yang tinggi kandungan nutrisi yang diperlukan, Syu galakkan ambil set berpantang Shaklee sahaja. Ia mempunyai nutrisi lengkap yang diperlukan badan kita untuk kembali sihat dan bertenaga semasa berpantang.

Set berpantang Shaklee akan bantu kita untuk:

Tapi, untuk ibu yang menjalani pembedahan, ibu-ibu amat disarankan untuk mengambil Vivix.

Vivix amatlah penting dalam menyembuhkan luka pembedahan kita hingga ke lapisan dalam. Kita tak boleh nak nampak luka bahagian dalam dah sembuh ke tak, tapi dengan Vivix, ia akan pastikan luka lapisan dalam yang kita tak nampak tu akan sembuh dan kering dengan elok dan cepat.

Bagaimana Vivix membantu menyembuhkan luka pembedahan czer?

  • mempercepatkan tempat czer untuk bercantum kembali.
  • Vivix membaiki sel hingga ke peringkat selular lagi. Jadi, sel-sel badan kita yang rosak akibat pembedahan akan cepat dibaiki dan dibetulkan.
  • menggalakkan pertumbuhan semula daging tempat pembedahan dengan cepat dan elok.
  • resveratrol membantu mengelakkan penyempitan arteri semasa proses penyembuhan luka pembedahan tersebut. Apabila darah tidak mengalir dengan baik, ia boleh melambatkan proses penyembuhan.

.

Dengan mengamalkan Vivix, luka pembedahan czer akan cepat sembuh. Bukan lapisan luar sahaja yang sembuh dan kering, tapi lapisan dalam sekali akan sembuh. Vivix akan mengurangkan kesakitan dan kepedihan akibat pembedahan czer.

Selain dari pentingnya pulihkan luka pembedahan, Vivix ini juga akan membantu kita mendapat tenaga semasa berpantang. Jadi, kita akan boleh jaga anak kita sendiri walaupun takde orang yang boleh nak bantu kita pada masa itu.

Best kan ada Vivix nie? Dapatkan Vivix segera supaya proses penyembuhan berpantang akan dapat berjalan dengan lancar.

Jangan tunggu lama-lama, takut nanti luka bedah czer kena jangkitan kuman pulak. Lagi lambat la baiknya nanti.

Hubungi Syu di 0192198621 untuk dapatkan Vivix anda hari ini.

.

Disclaimer: Produk Shaklee adalah vitamin, bukannya ubat. Walaupun ia terbukti secara saintifik menyihatkan badan, ia tidak berfungsi untuk merawat, menyembuhkan atau memulihkan penyakit kritikal.

Love,

Syu Amir

Pengedar Sah Shaklee JB dan Singapore

Founder Diamonds Legacy

0192198621

COD: Skudai, UTM, Pekan Nanas, Bukit Indah, Tampoi Dan Sekitar JB

Pick-up point: Aeon Bukit Indah, JB / Paradigm Mall, Tampoi

Pos Ke Seluruh Malaysia dan Luar Negara (T&C apply)

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.