Gout · Testimoni

Gout Bertahun-tahun Kini Tiada Lagi

Atasi Gout Dengan Sesudu Vivix Sehari

Penyakit gout, yang kebiasaannya dihidapi oleh lelaki ini amat menyakitkan, rasa macam dicucuk-cucuk jarum. Kita yang tengok hanya dapat membayangkan je la kesakitan yang mereka tanggung. Berat mata memandang, berat lagi bahu yang memikul kan? Bagaimana gout terjadi dan bagaimana nak atasi penyakit ini?

.

Apa itu Gout?

Gout adalah keadaan apabila berlakunya keradangan pada sendi-sendi dan tendon dan menyebabkan kawasan tendon dan tisu sekiarnya membengkak. Ini berlaku akibat daripada asid urik yang berlebihan di dalam badan tidak dikeluarkan melalui air kencing dan najis. Asid urik yang terkumpul akan mendap dan terhasil hablur-hablur garam dan hablur-hablur garam inilah yang melekat pada sendi dan tendon menyebabkan penyakit ini terjadi.

.

Punca-punca Gout?

Ada macam-macam punca berlakunya gout. Antaranya ialah:

1. Genetik

Keturunan boleh menyebabkan seseorang itu menderita sakit gout. Mungkin ayah atau sedara mara yang lain pernah mengalami penyakit yang sama, kita pun berkemungkinan untuk dapat penyakit ini juga.

.

2. Pemakanan

Orang yang menghidapi gout perlu berpantang banyak benda, seperti makanan laut, kekacang, daging merah, dan daging organik yang tinggi purine. Purine dalam makanan inilah yang bahaya kerana ia akan bertukar kepada asid urik apabila tisu koyak ataupun semasa metabolisma tisu rosak.

Orang yang ada gout memang kena jaga makan untuk mengelakkan kaki mereka tak boleh nak memijak.

.

3. Masalah Buah Pinggang

Asid urik perlu dikeluarkan melalui air kencing dan najis, tapi kalau buah pinggang kita bermasalah, kita akan susah nak membuang. Ini akan menyebabkan asid urik tidak dapat keluar dari badan.

Jadi, kita mesti mengenal pasti maslah sebenar apabila kita kena gout. Adakah ini gout biasa ataupun gout yang disebabkan masalah lain?

.

Cara-cara mengatasi Gout

gout

Antara perkara-perkara yang kita boleh buat untuk pesakit gout ialah:

  1. Kurangkan makanan yang mempunyai purine yang tinggi
  2. Minum air dengan banyak supaya dapat menyingkirkan asid urik dalam badan kita
  3. Mengawal berat badan
  4. Bersenam selalu

.

Ikhtiar Gout Dengan Vivix!

Selain dari melakukan perkara di atas, kita juga boleh mengambil suplement yang boleh mengurangkan gout secara menyeluruh dan mengurangkan asid urik dalam badan. Ikhtiarlah dengan Vivix!

Bagaimana Vivix Membantu Pesakit Gout?

Vivix mengandungi ramuan-ramuan yang tinggi dengan anti-oksidan. Kandungan resveratrol yang tinggi dalam Vivix akan membantu untuk membaiki sel-sel darah yang rosak, dan menstabilkan kandungan asid urik dalam badan kita. Apabila asid urik dah berkurang, takde lagi sakit gout tu.

Oleh kerana Vivix membaiki sel-sel dari peringkat DNA lagi, jadi Vivix membantu memperbaiki sel-sel yang membengkak dan menjadikan sel yang lebih sihat. Bila badan kita mempunyai sel-sel yang sihat, ia akan mengurangkan kebarangkalian untuk gout itu berulang lagi.

Ohsem kan? Vivix membantu pesakit gout dari akar umbinya, dan membuatkan badan kita bertambah sihat, luaran dan dalaman. Itulah istimewanya Vivix!

.

Penyakit gout nie perlu diubati segera sebelum ia merebak kepada penyakit kronik yang lain pula. Kalau orang tersayang kita ada gout, ikhtiarlah dengan Vivix. Jangan sampai kaki mereka bengkak sampai tak boleh jalan baru nak cari penyelesaiannya. Kesian mak ayah yang banyak berjasa kepada kita tu. Balaslah jasa mereka dengan memberikan kesihatan yang baik untuk mereka!

Hubungi Syu untuk dapatkan Vivix hari ini!

.

Your Shaklee Health Consultant & Business Leader,

Syu Amir

Shaklee ID | 1139539

Whatssap | 019-2198621

COD Skudai, JB

Pengeposan ke seluruh Malaysia melalui Kurier Berdaftar

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge