Produk · Set Kurus

Badan Yang Gemuk Boleh Buat Kaki Sakit Hingga Susah Berjalan

Kegemukan boleh membahayakan kaki kita

Orang yang gemuk dan badan yang berisi nie mempunyai banyak risiko yang terpaksa mereka hadapi seperti sakit kaki yang teruk. Kaki mereka terpaksa menampung beban badan yang berat itu setiap hari dan setiap masa. Ia akan memudaratkan kaki kita jika kita tidak ambil tindakan.

Kesan Buruk Badan Yang Gemuk

Apabila kita berjalan setiap hari dengan beban badan yang berat tu, kaki kita terpaksa menahan beban tersebut untuk memastikan kita dapat bergerak. Tetapi, lama-kelamaan, kaki kita mungkin tidak mampu lagi untuk menahan berat badan kita tu.

Ia macam kita berjalan dengan membawa 8 paket beras 10 kg setiap masa. Susah kan? Berat kan 8 kampit beras tu? Itulah perumpamaan kita bawa badan kita yang gemuk nie setiap hari.

  1. Sakit Kaki

Tulang kaki kita akan penat dan sengsara sebab bawa badan kita tu. Orang yang minum susu setiap hari pun takkan dapat memberi kalsium yang cukup untuk tulang kalau dah badan kita berat macam tu.

Lama kelamaan tulang kaki kita akan sakit, dan kita tidak mampu untuk berjalan dengan selesa lagi.

2. Sakit Pinggang

Bukan setakat kaki je yang sakit, tapi pinggang kita pun akan terkesan juga dengan berat badan kita yang gempal tu.

3. Komplikasi bahaya

Badan yang gemuk mempunyai lemak yang amat tinggi dalam badan kita. Lemak-lemak tu akan berkumpul dalam saluran darah dan juga keliling organ dan ini boleh menyebabkan macam-macam penyakit bahaya seperti darah tinggi, sakit jantung, dan strok.

.

Macam mana gemuk boleh bahayakan kaki?

Kaki kita mempunyai lutut yang menyambungkan betis dan peha. Tulang kaki yang agak kecil amat susah untuk menampung badan yang berisi dan gemuk ini.

Tulang kaki kita lama-lama boleh jadi lemah kerana membawa badan kita setiap hari. Selain itu, tapak kaki dan buku lali kita pun akan mula sakit.

Akhirnya, kaki kita tidak dapat lagi nak jalan dengan mudah dan selesa akibat tidak dapat nak bawa beban yang berat tu lagi.

.

Apa perlu buat untuk kuruskan badan?

  1. Bersenam

Berenam 3 kali seminggu boleh membantu menurunkan berat badan. Ia juga akan meningkatkan metabolisma badan agar dapat membakar kalori dengan lebih banyak lagi semasa bersenam.

2. Amalkan pemakanan sihat

Kurangkan makan makanan yang berminyak dan berlemak. Kurangkan juga makan makanan yang tinggi kandungan gula kerana ia akan menambah lemak dalam badan kita.

Makanlah ikut portion (suku-suku-separuh) untuk menurunkan berat dengan lebih cepat.

3. Suplement dan vitamin 

Mengambil suplement dan vitamin yang selamat dan semulajadi amatlah penting untuk memberi kesan yang positif terhadap berat badan kita.

Amalkanlah SET KURUS LENGKAP Shaklee untuk memberi result yang mantap terhadap penurunan berat badan kita.

.

Jadi, untuk elak dari bahayakan kaki, turunkanlah berat badan kita tu supaya seluruh anggota badan kita kembali sihat. Jangan ikutkan sangat kehendak kita yang takut nak berubah tu.

Biarlah badan kita cantik dan sihat. Barulah confident nak berdepan dengan orang ramai, betul tak?

Apa tunggu lagi, dapatkan SET KURUS LENGKAP Shaklee segera untuk dapatkan badan yang kurus ramping dan menawan. Biar orang terkejut tengok kita dah kurus tanpa perlu berlapar pun.

 

Disclaimer: Produk Shaklee adalah vitamin, bukannya ubat. Walaupun ia terbukti secara saintifik menyihatkan badan, ia tidak berfungsi untuk merawat, menyembuhkan atau memulihkan penyakit kritikal.

Love,

Syu Amir

Pengedar Sah Shaklee JB dan Sekitarnya

Founder Diamonds Legacy

0192198621

COD: Skudai, UTM, Pekan Nanas, Bukit Indah, Tampoi Dan Sekitar JB

Pick-up point: Aeon Bukit Indah, JB / Paradigm Mall, Tampoi

Pos Ke Seluruh Malaysia dan Luar Negara (T&C apply)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.