Gout · Gout · Produk · Testimoni

Atasi Gout Yang Amat Menyeksakan. Berbelas Tahun Menderita Sakitnya!

Jangan Biarkan Gout Menghantui Hidup Anda. Atasinya Segera!

Orang yang mengalami gout sahaja yang tahu betapa seksanya sakit nie. Nak jalan terhinjut-hinjut, kadang sampai kena papah di dinding baru boleh jalan. Itu pun perlahan je sambil menahan sakit. Bukan setakat itu je, bila gout tiba-tiba menyerang, sendi yang sakit tu langsung tak boleh berlanggar dengan benda lain. Bergeser dengan selimut pun boleh menjerit tau.

Kesian kita tengok orang yang kena gout nie. Tapi, apa la sangat yang kita boleh bantu kan?

Apakah Itu Gout?

Gout tejadi sebab kristal-kristal dari asid urik yang terkumpul di sekeliling sendi. Asid urik ini pula terjadi disebabkan oleh metabolisma bahan yang dinamakan purin. Sepatutnya, asid urik ini disingkirkan melalui air kencing, tapi bila ianya sudah berlebihan, asid urik ini tidak dapat dinyahkan dengan sempurna.

Apabila asid urik berkumpul di sekeliling sendi, seperti ibu jari kaki, dan lutut, maka berlakulah benjolan merah seperti yang kita boleh nampak. Benjolan inilah yang menyeksakan si pesakit.

Tetapi, kita kena ingat, asid urik tidak semestinya berkumpul di sendi sahaja ye, tapi ia boleh juga berkumpul di organ-organ seperti buah pinggang dan ia akan menyebabkan batu karang.

Tanda-tanda Gout

Kebiasaanya, kita tak perasan pun yang kita ada penyakit gout. Tahu-tahu dah sakit je. Tapi, kita boleh memantau keadaan kita sendiri jika perkara-perkara ini berlaku.

  • demam yang tiba-tiba di tengah malam dan boleh berlarutan sehingga berminggu-minggu kalau tak dirawat
  • sakit yang melampau pada sendi secara tiba-tiba
  • Bengkak di sekeliling sendi
  • Kebiasaannya, ia akan menyerang ibu jari kaki
  • Sendi yang sakit tidak boleh bergeser dengan benda lain, even kain. Sakit sangata kalau ini berlaku.
  • Sakit sendi selama berhari-hari
  • Sakit yang mudah berulang – kadang seminggu atau dua minggu mesti kena lagi
  • Boleh menyerang sendi dan organ lain juga seperti hati, buah pinggang, dll.
  • Terdapat benjolan merah di sendi yang sakit
  • Bila malam, kita akan rasa sejuk seperti kena siram air ais.

Pernah alami ke situasi-situasi di atas nie? Kalau pernah jadi, Syu suggest pergilah check paras asid urik dalam badan anda tu. Jangan sampai terseksa sakit baru nak pergi cari ubatnya.

Cara-cara Mengatasi Gout

Apabila kita dah tahu yang kita ada penyakit gout, kita kena lebih berhati-hati agar serangan mengejut gout tidak berlaku.

  • Jangan makan makanan yang mengandungi purin yang tinggi
    • organ dalaman seperti hati dan paru-paru
    • ikan bilis, ikan kembung, ikan sardin
    • Daging
    • makanan bercengkerang seperti udang, ketam, dan sebagainya.
  • Bersenam dapat mengurangkan tahap asid urik dalam badan kita dengan menjadikan insulin kita di tahap yang normal.
  • Banyakkan makan makanan yang boleh meredakan keradangan dan bengkak sendi
  • Amalkan minuman air herba dan tradisional untuk mengelakkan gout dari berlaku lagi.

Tapi, gout boleh menyerang tanpa kita sangka-sangka walaupun kita dah menjaga pemakanan dan aktiviti harian kita. Ini kerana segala jenis makanan kita memang mempunyai purin (yang beza cuma kandungan purin yang tinggi atau rendah je) dan ia boleh menyebabkan kristal asid urik terbentuk.

Alternatif Terbaik Buat Pesakit Gout

Kini, ada satu jenis air botani yang amat bagus untuk mengurangkan masalah gout dan ia akan mengurangkan simptom-simptom gout dari berulang kembali.

Alternatif yang terbaik ini semestinya dari Vivix. Vivix amat berkesan dalam mengurangkan masalah gout kerana kandungan resveratrolnya yang amat tinggi.

Resveratrol dan polifenol yang terdapat dalam Vivix ini akan membantu mengatasi gout, seperti:

  • melegakan inflamasi dan keradangan pada sendi kita
  • menghalang asid urik dari berkumpul di sendi-sendi dengan cara mengurangkan oxidation terhadap asid urik tersebut. Apabila proses oxidation berkurang, ia akan mengurangkan sakit sendi itu tadi.
  • Resveratrol juga menolak agen-agen yang boleh menyebabkan ketidakseimbangan dalam proses oxidation – dengan cara ini, keradangan sendi kita akan berkurangan.
  • resveratrol akan melindungi kesihatan buah pinggang kita – kristal asid urik boleh menyebabkan kerosakan pada buah pinggang akibat terdedah kepada carsinogen arsenic dan juga boleh menyebabkan batu karang. Tapi, dengan adanya resveratrol di dalam Vivix ini, ia akan melindungi buah pinggang kita daripada rosak.

Inilah sebab kenapa Vivix adalah alternatif yang terbaik buat pesakit gout. Vivix akan membantu melegakan keradangan dan inflamasi yang dialaminya.

Testimoni Berjaya Pesakit Gout Dengan Vivix

 

 

 

 

 

 

 

 

Sekarang, mak ayah kita dah tak perlu menderita lagi akibat gout dengan adanya Vivix. Dengan pengambilan konsisten Vivix, ia akan buat gout segan-segan nak darang balik.

Dapatkan segera Vivix untuk mak ayah kita yang sedang derita sakit gout. Janganlah biar mereka sakit lagi. Kita pun tak sanggup nak tengok mak ayah kita menahan sakit sampai menangis kan?

Hubungi Syu segera di 0192198621 untuk dapatkan Vivix ini.

Harga sebotol Vivix cumalah RM 475 sahaja. Nilai yang sangat kecil berbanding kesihatan dan kegembiraan mak ayah kita.

Tapi, dengan pembelian 2 Botol Vivix, anda bakal dapat:

– keahlian percuma bernilai RM 65

– beli Vivix dengan harga ahli

– postage percuma bernilai RM 10

-cash back bonus bulan berikut (RM 36++)

Ada lagi offer yang sangat best, hanya di bulan OGOS 2018.

♥️ Beli 2 botol Vivix dan dapat less 5%

maknanya kita dah la dapat harga ahli, dapat lagi extra 5% diskaun

♥️ Beli 6 botol Vivix dan anda akan dapat 1 botol Vivix Percuma!!

Apa tunggu lagi. Dapatkan Vivix dengan harga super jimat ini sekarang juga.

Hubungi je Syu di 0192198621 untuk membelinya. Syu akan berikan konsultasi yang terbaik buat anda yang beli dengan Syu.

 

Disclaimer: Produk Shaklee adalah vitamin, bukannya ubat. Walaupun ia terbukti secara saintifik menyihatkan badan, ia tidak berfungsi untuk merawat, menyembuhkan atau memulihkan penyakit kritikal.

Love,

Syu Amir

Pengedar Sah Shaklee JB dan Sekitarnya

Founder Diamonds Legacy

0192198621

COD: Skudai, UTM, Pekan Nanas, Bukit Indah, Tampoi Dan Sekitar JB

Pick-up point: Aeon Bukit Indah, JB / Paradigm Mall, Tampoi

Pos Ke Seluruh Malaysia dan Luar Negara (T&C apply)

2 thoughts on “Atasi Gout Yang Amat Menyeksakan. Berbelas Tahun Menderita Sakitnya!

  1. Ada juga ni sedara yang kena gout. Bila dia jalan terpaksa berpapah pada dinding. Jalan pun katanya dah tahap seret kaki dah. Tak boleh nak jalan macam biasa.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.