Kanser · Premium Product · Produk · Vivix

8 Tanda-tanda Awal Anda Mengalami Kanser Payudara

Sedari Tanda-tanda Awal Kanser Payudara

Setiap 9 orang wanita, kemungkinan seorang daripada mereka ada potensi untuk mendapat kanser payudara. Di Malaysia sahaja, 31% wanita mengalami kanser payudara ini. Ini telah menjadi pembunuh nombor satu wanita di negara kita ini. Amatlah mengerikan apabila kita terpaksa menderita menanggung penyakit kanser ini. Bukan kita je yang merasainya, tapi seluruh keluarga kita terpaksa menanggung derita ini juga.

Kanser merupakan pembunuh senyap sebab kita tak sedar pun yang kita mengalami kanser sehinggalah ianya berada di stage yang bahaya – stage 4. Tapi, kanser payudara ini kita boleh sedar awal tau sebab kanser payudara ada tanda-tanda awal yang kita boleh perasan sendiri.

8 tanda-tanda awal Kanser Payudara Yang Wajib Kita Tahu

Antara tanda-tanda awal yang boleh buat kita rasa yang ianya mungkin kanser adalah bersadarkan payudara kita sendiri. Payudara kita yang akan bagi signal yang kanser telah merebak di situ.

Antara tanda-tanda kanser payudara yang mudah untuk kita sedari ialah:

1. Ketulan Di sekitar payudara

Kanser payudara bermula dengan ketulan di sekitar payudara sebesar 2cm ataupun kurang. Kita selalulah rasa dan tekan bahagian sekeliling payudara untuk rasa samaada ada tak ketulan keras walaupun kecil.

Tanda-tanda yang ketulan itu kemungkinan adalah kanser:

  • ketulan keras
  • ada satu je ketulan di payudara tersebut
  • kulit payudara mengecut
  • tiada ketulan di payudara sebelah lagi
  • keluar lelehan cecair di ketulan tersebut

Jika ada simptom seperti di atas, pergilah berjumpa dengan doktor untuk dapatkan pengesahan.

2. Keluar cecair dari puting payudara

terdapat 2 jenis cecair yang keluar dari puting payudara kita.

a. cecair jernih

Cecair jernih ini agak melekit dan kental. Ini menunjukkan yang kanser payudara itu masih diperingkat awal dan boleh diubati dengan cepat.

b. Cecair bercampur darah

Bila payudara kita mengeluarkan cecair yang berwarna seperti darah ataupun berwarna coklat, itu tandanya kanser kita dah berada di tahap bahaya dan kita perlu dapatkan rawatan dengan segera.

3. Kulit Payudara Berwarna Merah

Kawasan yang mempunyai sel kanser itu kelihatan berwarna merah ataupun lebih gelap dari warna kulit di bahagian lain. Selain itu, kalau kita pegang bahagian yang gelap tu, terasa panas dan sakit. Ada juga orang yang mengalami bengkak di kawasan yang gelap itu juga.

Perhatikanlah keadaan dan warna kulit payudara kita ye. Jangan ambil mudah walaupun ianya sekadar pertukaran warna je.

4. Gatal Pada Bahagian Puting

Puting kita akan terasa gatal apabila kanser mula merebak di kawasan payudara. Kulit payudara pun akan mula mengelupas dan terasa sangat sakit.

Kalau dah kulit kita pun rasa sakit, pergilah jumpa doktor dengan segera sebab kulit kita lebih peka terhadap apa yang berlaku pada payudara kita.

5. Payudara Menjadi Besar/kecil Dari Yang Sebelah Lagi

Payudara yang mengalami kanser akan bertambah besar apabila kanser membiak. Masa tu memang akan sakit sangat. Tak terhingga sakitnya.

6. Sakit Di Bahagian Payudara Tak Hilang

Payudara yang mengalami kanser akan kerap sakit dan susah nak hilang. Terasa berdenyut-denyut dan terlampau sakit.

Syu nasihatkan jumpalah dengan doktor. Doktor lebih mengetahui apa yang berlaku dan boleh buat rawatan lanjut.

7. Puting Masuk Ke Dalam

Kalau puting payudara kita memang jenis yang keluar (bukannya inverted), memang agak peliklah kalau tiba-tiba puting kita masuk ke dalam kan?

Jadi, jangan ambil ringan tau perkara ini. Pergi jumpa doktor segera.

8. Kedutan Di Bahagian Payudara

Bila berusia kita biasanya akan mengalami kedutan, termasuklah di bahagian payudara. Tapi, untuk simptom kanser, kedutan itu terasa sangat kasar dan ia terjadi di bahagian tertentu sahaja. Kebiasaannya, kedutan ini akan berwarna kehitaman.

Berwaspadalah kalau ini yang berlaku pada payudara kita.

.

Kalau ada terdapat simptom-simptom seperti di atas ini, cepat-cepatlah berjumpa dengan doktor. Jangan tunggu lama-lama tau sebab kita takkan tahu apa yang bakal kita hadapi.

Atasilah kanser payudara dengan segera agar kita kembali sihat demi anak dan keluarga tercinta.

Cara Atasi Kanser

1. Kimoterapi/radioterapi

Antara rawatan yang kita boleh dapatkan untuk matikan sel-sel kanser adalah dengan menjalani rawatan kimoterapi dan juga radioterapi.

Tapi, rawatan ini bukan hanya mematikan sel kanser, tapi ia juga akan mematikan sel-sel yang sihat juga.

Dan pesakit terpaksa menghadapi pelbagai side-effects daripada kimoterapi ini. Sebab tu ada yang tak berani langsung nak menghadapinya.

2. Jaga pemakanan

Pesakit kanser perlulah jaga apa yang mereka makan. Ambillah makanan yang boleh membantu mengelakkan sel kanser dari merebak.

Contohnya seperti bawang putih dan buah-buah beri.

3. Vitamin Kesihatan

Selain dari itu, bolehlah juga menggunakan suplement alternatif untuk mematikan sel-sel kanser tersebut.

Satu-satunya suplement yang Syu percaya dan yakin boleh mematikan sel kanser adalah Vivix dari Shaklee. Vivix ini adalah antioksidan yang amat tinggi dan mampu untuk menyahkan sel kanser dari terus merebak.

Bagaimana Vivix Berfungsi Untuk Mengatasi Kanser?

Di dalam Vivix, terdapat satu kandungan yang bernama Resveratrol. Resveratrol ini yang amat berkuasa dalam membatu mengati kanser dengan berkesan.

  • Resveratrol di dalam Vivix akan menggalakkan kematian sel-sel kanser. Ia akan mematikan sel nuklear kappa-Beta yang bertanggungjawab dalam membiakkan sel kanser. Resveratrol akan menghalang segala aktiviti sel nuklear tersebut dari membiakkan sel kanser.
  • Resveratrol juga akan memastikan sistem imun badan untuk mencetuskan apoptosis (kematian sel kanser dengan sendirinya) berlaku secara normal.
  • Resveratrol memberhentikan sebarang signal untuk membiakkan sel kanser. Dalam sel kanser, terdapat satu sel yang memberi signal untuk sel kanser yang lain membiak. Kira macam ketua la nie. Tapi, resveratrol akan menghalang saluran signal itu dari sampai kepada sel-sel kanser yang lain.
  • Resveratrol membantu mematikan sel kanser, dan pada masa yang sama melindungi sel-sel yang sihat dari berjangkit. Sel-sel yang sihat ini akan melawan sel kanser ini dengan lebih aktif.
  • Resveratrol juga akan melindungi sel yang sihat ini dari berpecah dan berjangkit dengan sel kanser.

.

Kanser payudara ini amat membahayakan. Baiklah kita rawatinya sementara ianya masih di peringkat awal. Janganlah sampai kita terpaksa membuang payudara kita gara-gara kanser ini.

Amalkanlah Vivix ini demi mematikan sel-sel kanser kita dengan lebih berkesan. Syu yakin anda semua nakkan badan yang sihat tanpa kanser kan?

Vivix adalah alternatif terbaik buat anda semua. Vivix ini bukanlah ubat, tetapi ianya adalah suplement yang paling baik untuk membantu kita mengatasi kanser payudara ini.

Jangan tunggu sampai tak tertanggung sakit, jangan tunggu sampai terpaksa menjalani kimoterapi sebab bukan semua yang kuat untuk hadapinya. Sebab itulah, Syu amat sarankan anda untuk mengamalkan Vivix untuk mengatasi penyakit kronik ini.

Hubungi Syu segera di 0192198621 untuk mendapatkan Vivix hari ini juga.

.

Disclaimer: Produk Shaklee adalah vitamin, bukannya ubat. Walaupun ia terbukti secara saintifik menyihatkan badan, ia tidak berfungsi untuk merawat, menyembuhkan atau memulihkan penyakit kritikal.

Love,

Syu Amir

Pengedar Sah Shaklee JB dan Singapore

Founder Diamonds Legacy

0192198621

COD: Skudai, UTM, Pekan Nanas, Bukit Indah, Tampoi Dan Sekitar JB

Pick-up point: Aeon Bukit Indah, JB / Paradigm Mall, Tampoi

Pos Ke Seluruh Malaysia dan Luar Negara (T&C apply)

 

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.