Premium Product · Produk · Sakit Sendi · sakit sendi · Testimoni · Vivix

7 Cara Penting Bagaimana Vivix Dapat Mengurangkan Sakit Sendi

7 Cara Bagaimana Vivix Mengurangkan Sakit Sendi

Sakit-sakit sendi banyak berlaku pada orang-orang yang dah berusia, macam usia mak ayah kita. Ia berlaku apabila ligamen yang menyambungkan tulang-tulang kita sudah hilang kekenyalannya dan tulang mula bergeser antara satu sama lain. Bila bergeser tu la yang jadi sakit. Nak jalan susah, nak duduk susah, nak bangun duduk pun susah. Pergerakan mak ayah kita memang terbatas bila dah mula sakit sendi nie.

Pernah tengok tak, mak ayah kita dari bongkok nak tegakkan pinggang dan berdiri pun ambil masa yang lama? Bila dah berdiri tu, segala tulang berbunyi macam dipatah-patahkan je. Itulah permulaan sakit-sakit sendi. Kalau tak dikawal, lama-kelamaan, sendi-sendi mak ayah kita akan bertambah teruk.

Kesan Sakit Sendi

1. Menyukarkan pergerakan

Bila kita sakit sendi, memang susah kita nak bergerak. Kalau gerak lebih-lebih, mesti sakit sendi kita.

Cuba bayangkan, nak solat susah, nak bongkok susah, nak jalan pun susah. Tak ke seksa rasanya bila kita sakit sendi?

2. Sendi berbunyi

Pernah dengar tak, bila lutut kita bergerak, ada bunyi krik-krik macam engsel pintu takde minyak? Macam tu la bunyi sendi kita yang tak cukup ‘minyak’. Bila tak cukup ‘minyak’, sendi kita akan sakit dan susah nak bergerak.

3. Tak Boleh Angkat Barang Berat

Sendi yang sakit susah nak angkat barang berat. Sakit pinggang, sakit siku, sakit lutut, semua sendi akan terasa sakit nanti.

.

Cara Mengubati Sakit Sendi

Sendi yang sakit perlulah diredakan supaya kita dapat bergerak dengan lebih baik tanpa ada rasa sakit. Kita boleh buat beberapa perkara untuk mengurangkan kesakitan dan keradangan pada sendi kita, seperti berurut, letak minyak panas, dan rendam bahagian sendi ataupun letak kain panas pada sendi yang sakit.

Tapi, Syu ada satu lagi cara yang amat mudah tapi amat berkesan dalam mengurangkan sakit sendi. Ayah Syu yang sakit sendi pun Syu berikan suplement yang sama.

Syu berikan suplement Set Sendi Premium dan juga Vivix Keluaran Shaklee.

Di dalam Vivix, terdapat kandungan resveratrol yang amat penting dalam mengurangkan keradangan dan sakit-sakit sendi kita.

Ramai yang mengamalkan Vivix telah mendapati sendi yang sakit makin berkurang. Sampai tak perlu lagi ambil painkiller untuk kurangkan sakit.

Kenapa Resveratrol Amat Berkuasa Mengurangkan Sakit Sendi?

Resveratrol berfungi dalam beberapa cara dalam kes untuk mengurangkan sakit sendi ini. Ia membantu dalam mengekalkan dan membaiki fungsi sendi dan strukturnya.

1. Mengurangkan simptom sakit sendi

Resveratrol amat berkuasa dalam membaiki genetik untuk mengurangkan simptom sakit sendi. Resveratrol menghalang sel-sel yang berkaitan dengan sakit sendi dari merebak, sekaligus menyokong tisu rawan dan ligamen dari bergeser antara satu sama lain dan juga mengekalkan kekenyalan raan dan ligamen sendi kita.

2. Melindungi Sendi

Resveratrol membantu menguatkan tisu rawan. Ia juga memantau paras enzim di dalam sendi dan melegakan kesakitan yang disebabkan oleh tisu.

3. Menghalang penyakit sendi dari merebak

Sakit sendi boleh merebak tau. Semakin banyak sel-sel yang mati dengan sendiri (apoptosis), semakin lemahlah rawan kita. Rawan yang lemah akan melemahkan sendi secara langsung.

Tapi, dengan pengambilan resveratrol, ia akan melindungi sel supaya apoptosis lambat berlaku, sekaligus dapat menghalang kerosakan rawan pada sendi kita.

4. Meningkatkan ketahanan antioksidan

Resveratrol amat penting dalam menyingkirkan radikal bebas dan mengurangkan keradangan sendi. Ia bertindak dengan mengurangkan kesan nitrik oksida dalam tisu badan yang mempercepatkan apoptosis berlaku. Resveratrol juga membantu menghalang kerosakan tisu akibat dari radikal bebas tersebut.

5. Anti-inflamasi

Sifat anti-inflamasi dalam resveratrol ini membantu untuk melindungi sendi dari sakit dan bengkak.

6.  Penurunan Berat Badan

Obesiti akan menyebabkan sendi kita lemah kerana lemak akan memecahkan kolagen yang bertanggungjawab memegang dan menyokong sendi.

Dengan resveratrol, ia akan menghalang kerosakan kolagen dari berlaku, dan pada masa yang sama membantu menguatkan kolagen tersebut.

7. Kuatkan Tisu Tulang Dan Melindunginya

Resveratrol menghalang tulang rawan dari rosak dan menggalakkan kestabilan tulang kita.

.

Dengan adanya resveratrol di dalam Vivix ini, ia menjadikan Vivix ini sebagai suplement terpenting untuk mengurangkan sakit sendi kita.

Ramai yang telah berjaya mengurangkan sakit sendi dengan asbab Vivix.

Testimoni-testimoni berjaya Vivix

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

.

Siapa yang mengalami sakit-sakit sendi, Syu syorkan sangat-sangat untuk mengambil Vivix. Amalkanlah Vivix dengan konsisten supaya sendi-sendi kita bertambah kuat agar kita boleh bergerak dengan mudah. Dan yang penting, tanpa rasa sakit.

Ambillah Vivix sebelum sendi kita bertambah teruk lagi sakitnya. Sakit sampai kita tak mampu nak solat dan beribadah dengan baik. Syu yakin semua pun nak beribadah dengan baik kan?

Dengan Vivix anda mampu untuk mendapat sendi yang sihat.

Dengan Vivix, anda mampu untuk solat dengan lebih baik tanpa sakit sendi.

Jangan tunggu lama-lama, mulakan pengambilan Vivix segera untuk hari-hari mendatang yang lebih sihat dan aktif.

Hubungi Syu segera di 0192198621 untuk dapatkan Vivix anda hari ini.

.

Disclaimer: Produk Shaklee adalah vitamin, bukannya ubat. Walaupun ia terbukti secara saintifik menyihatkan badan, ia tidak berfungsi untuk merawat, menyembuhkan atau memulihkan penyakit kritikal.

Love,

Syu Amir

Pengedar Sah Shaklee JB dan Singapore

Founder Diamonds Legacy

0192198621

COD: Skudai, UTM, Pekan Nanas, Bukit Indah, Tampoi Dan Sekitar JB

Pick-up point: Aeon Bukit Indah, JB / Paradigm Mall, Tampoi

Pos Ke Seluruh Malaysia dan Luar Negara (T&C apply)

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.