Gout · Produk

6 Jenis Makanan Mudah Dapat Yang Membantu Mengurangkan Gout

Makanan Yang Senang Dapat, Tapi Amat Bagus Untuk Mengurangkan Gout

Sekarang ini, ramai yang menderita sakit gout. Sakit yang amat pedih terjadi pada sendi dan menyebabkan bengkak yang teruk. Kita nampak orang yang kena gout nie pun macam terseksa sangat. Tak sanggup nak tengok.

Cuba bayangkan yang derita gout tu adalah ayah kita sendiri? Apa perasaan kita masa tu? Tengok ayah sendiri terpapah-papah pada dinding hanya untuk bergerak. Kalau terkena kain sikit pun boleh menjerit ayah kita sampai menangis. Mesti kita tak sanggup nak tengok kan?

Apa itu Gout?

Gout ini berpunca daripada lebihan protein yang dipanggil purin. Apabila ia banyak di dalam salur darah, asid urik akan mula berkumpul di bawah kulit. Pengumpulan itu menyebabkan ia menghimpit sendi-sendi kita dan menjadikan sendi kita bengkak.

Jadi, orang yang mengalami gout ini tidak boleh makan makanan yang mempunyai kandungan purin yang tinggi seperti hati dan udang. Kalau tak, gout boleh menyerang secara mengejut.

Makanan Yang Boleh Mengurangkan Gout

Ada beberapa makanan yang boleh membantu untuk mengurangkan gout. Makanan ini amatlah mudah untuk didapati dan dibeli di kedai runcit depan rumah je.

1. Nenas

Nenas mempunyai kandungan Vitamin C dan juga Bromelain yang tinggi. Ia akan bantu melegakan keradangan di sendi kita akibat daripada gout.

2. Kunyit

Di dalam kunyit, terdapat satu bahan yang dinamakan Curcumin. Curcumin ini boleh mengurangkan juga keradangan dan juga inflamasi di sendi kita.

3. Pegaga

Pegaga adalah ulam yang sangat bagus untuk pesakit gout. Kandungan phytochemical yang tinggi di dalam pegaga boleh membantu untuk menyingkirkan toksik dan asid urik yang terkumpul di bawah kulit kita.

4. Lemon

Lemon juga mempunyai kandungan Vitamin C yang tinggi. Sifat alkalinya itu dapat meneutralkan asid urik yang berlebihan.

Selain itu, lemon juga boleh menyahtoksik lebihan yang tidak digunakan.

5. Halia

Gingerole dan juga Zingiberene yang ada dalam halia ini akan membantu untuk mengurangkan inflamasi.

6. Cili

Cili mempunyai kandungan Vitamin A dan juga Vitamin C. Cili akan bantu untuk mengelakkan bengkak sendi.

.

Mudah je kan nak dapatkan bahan-bahan di atas ini? Ia akan bantu ayah kita yang derita sakit gout itu.

Tapi kan, tahu tak ada lagi satu minuman botani yang amat tinggi anti-oksidan dan mampu untuk mengurangkan keradangan sakit gout itu. Ia dapat melegakan kesakitan ayah kita yang amat pedih itu. Sebagai anak, kita berilah apa yang terbaik buat mak ayah tersayang supaya mereka takde lagi terseksa dengan gout ini.

Vivix Adalah Alternatif Terbaik Pesakit Gout

Vivix mengandungi kandungan resveratrol dan juga polifenol yang amat berkuasa dalam mengurangkan derita gout. Resveratrol + polifenol ini benar-benar alternatif paling baik untuk mengurangkan simpton-simptom gout tersebut.

Vivix bertindak membaiki sel-sel kita sehingga ke peringkat DNA lagi dan pada masa yang sama, ia melindungi sel-sel yang sihat. Jadi, dalam kes gout ini, Vivix bertindak dalam beberapa cara.

Bagaimana Vivix Berfungsi?

Resveratrol dan polifenol di dalam Vivix berfungsi:

1. untuk mengurangkan inflamasi dan juga keradangan sendi semasa gout menyerang.

2. Mengurangkan paras serum asid urik – dapat mencegah daripada serangan gout mengejut.

3. mengurangkan oxidation asid urik yang berkumpul – mengurangkan kesakitan dan bengkak sendi

4. menghalang asid urik dari berkumpul di bawah kulit

5. Resveratrol juga akan melindungi kesihatan buah pinggang kita. Apabila buah pinggang kita terdedah kepada carsinogen arsenic daripada gout, ia oleh merosakkan buah pinggang. Tetapi, dengan adanya resveratrol ini, ia akan mengurangkan kerosakan buah pinggang kita.

.

.

Jadi, dengan pengambilan Vivix secara konsisten, ia mampu untuk mencegah gout dari menyerang lagi. Sebab itu, berilah Vivix secara konsisten kepada mak ayah tersayang kita ye. Biarlah mereka pun sihat sentiasa tanpa perlu bimbang pasal gout yang menyakitkan tu lagi.

Sebotol Vivix, hanyalah bernilai RM 475 sahaja. Nilai yang amat kecil berbanding kesihatan mak ayah kita kan?

Tapi, dengan pembelian 2 botol Vivix, anda akan dapat:

  • Keahlian PERCUMA bernilai RM 65
  • Postage PERCUMA bernilai RM 10
  • Bonus di bulan berikutnya (RM 38++)
  • Konsultasi Eksklusif hanya daripada Syu

Dan untuk bulan OGOS 2018 ini sahaja,

  • sebarang pembelian 2 botol Vivix, anda akan dapat extra diskaun sebanyak 5%. 
  • Ataupun bolehlah beli 6 botol Vivix, dan anda akan dapat PERCUMA sebotol Vivix lagi.

Jimat sangat-sangat kan? Bulan ini adalah bulan yang terbaik sekali untuk anda mendapatkan Vivix untuk orang yang anda sayangi.

Jangan tunggu sampai mak ayah kita menangis menahan sakit gout lagi. Atasilah masalah ini segera.

Kalau anda nak beli Vivix, segeralah hubungi Syu di 0192198621.

Disclaimer: Produk Shaklee adalah vitamin, bukannya ubat. Walaupun ia terbukti secara saintifik menyihatkan badan, ia tidak berfungsi untuk merawat, menyembuhkan atau memulihkan penyakit kritikal.

Love,

Syu Amir

Pengedar Sah Shaklee JB dan Sekitarnya

Founder Diamonds Legacy

0192198621

COD: Skudai, UTM, Pekan Nanas, Bukit Indah, Tampoi Dan Sekitar JB

Pick-up point: Aeon Bukit Indah, JB / Paradigm Mall, Tampoi

Pos Ke Seluruh Malaysia dan Luar Negara (T&C apply)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.