Kulit Cantik · Premium Product · Produk · Set Kecantikan · Testimoni · Testimoni Youth Skincare · Youth · Youth Skincare

6 Bahan Kimia Bahaya Dalam Skincare Yang Boleh Buat Kulit Breakout

Elakkan Guna Produk Muka Yang Mempunyai Bahan Kimia Bahaya

Sekarang nie banyak sangat produk-produk kecantikan yang menggunakan bahan kimia bahaya. Merata dijual di FB, instagram, dan platform bisnes yang lain juga. Dengan penjualan yang agak murah, dan menjanjikan kesan yang pantas, ramai wanita-wanita terpedaya dengan produk kecantikan tersebut.

Kita semua wanita memang nak cantik sokmo kan. Dan nak cantik mesti nak cepat. Kalau effect lambat, kita tak nak. Mungkin ada sebab kita nak cepat; kita nak kawen ataupun muka kita kena sunburn teruk, jadi nak putih cepat, dan macam-macam alasan lagi. Sebab tu kita tak periksa betul-betul pun bahan apa yang digunakan dalam produk tu kan.

Tapi, bahan-bahan kimia bahaya inilah yang buatkan kulit kita rosak teruk hingga menimbulkan breakout yang kronik. Tak sanggup tengok keadaan muka yang merah-merah dan bernanah. Dah la pedih, kulit mengelupas dan gatal-gatal pulak tu. Terseksa rasa bila kena hadap kulit breakout setiap hari kan? Menyesal sungguh, tapi benda dah jadi, tak boleh nak putar masa kembali pun.

So, bagi yang belum mengalami kulit breakout, hati-hatilah dengan produk yang anda nak pakai. Tengok dulu ramuan-ramuan yang ada dalam tu.

Bahan Kimia Bahaya Yang Biasa Digunakan Di Dalam Produk Kecantikan

Ada banyak sebenarnya bahan kimia bahaya yang biasa digunakan dalam produk-produk kecantikan. Sebab tu la mereka boleh claim yang produk mereka boleh bagi kesan yang cepat dan berkesan. Memang kesannya cepat.

Contoh, krim pemutih, memang cepat putih sebab produk tu hakiskan lapisan kulit luar kita hingga kita nampak putih. Bila kulit terhakis, memang rosaklah sel-sel kulit kita.

Ini adalah contoh-contoh bahan kimia bahaya yang biasa digunakan dalam produk kecantikan.

1. Paraben

Paraben ini adalah bahan beracun yang biasa digunakan untuk mengelakkan pertumbuhan bakteria dalam produk yang dihasilkan. Kiranya buat tahan lama la. Ada macam-macam nama paraben, tak payah hafal semua pun, cari je perkataan paraben dihujung namanya, betul la tu adalah paraben.

Tanpa paraben ini, bahan yang dihasilkan yang konon-konon dari bahan semulajadi ini akan cepat berkulat. Macam mana nak jual kalau dah berkulat kan?

Tapi, bila paraben ini kena di muka kita dalam jangka masa yang panjang, ia boleh jadikan kulit kita alergik dan juga boleh naik ruam merah-merah pada kulit.

2. Merkuri / raksa

Merkuri adalah agen pemutih yang sangat berleluasa digunakan dalam produk kecantikan. Dengan adanya merkuri nie la mereka boleh claim “sapu sapu, putih dalam masa seminggu”. Memang betul pun putih dalam masa seminggu. Sebab apa? Sebab merkuri nie mencegah pembentukan melanin dan menjadikan kulit kita lebih cerah. \

Tapi, padahnya adalah kulit kita boleh jadi ruam-ruam merah, jerawat batu dan bernanah. Kalau banyak sangat merkuri masuk dalam darah kita, ia boleh buat buah pinggang kita rosak tau.

3. Alkohol

Dalam produk kecantikan, kalau ada alkohol tu biasanya adalah ethanol. Ethanol ini digunakan dalam produk kecantikan untuk membantu mengeringkan dengan cepat supaya tidak melekit dan berminyak.

Tapi, dengan adanya alkohol yang tinggi, ia mampu menghakis kulit kita menjadi lebih nipis, membuat kulit kita kering dan juga mengelupas.

4. Propylene Glycol

Bahan ini adalah gliserin sayur-sayuran yang dicampur dengan alkohol. Bahan ini boleh menyebabkan kulit kita merah-merah dan menyebabkan keradangan pada kulit.

5. Midazolidinyl Urea & Diazolidinyl Urea

Kandungan ini juga sangat femes digunakan sebagai bahan pengawet selepas paraben.

Ia boleh buat kulit kita jadi luka macam terbakar, dan juga macam-macam keradangan kulit yang memedihkan.

6. Petrolatum

Petrolatum ialah bahan yang menjadikan produk yang kita pakai tu lebih wangi. Tapi ianya amat bahaya pada kulit kita sebab petrolatum adalah byproduct dari pengeluaran minyak bumi ataupun petrol.

.

Syu bagi contoh ada 6 je. Ini pun yang memang digunakan dengan berleluasa oleh pengeluar produk. Tapi, ada macam-macam lagi bahan kimia bahaya yang boleh buat kulit kita rosak dan mengalami breakout. Yang Syu pernah baca, terdapat lebih dari 1500 bahan kimia bahaya yang ramai orang gunakan dalam melariskan produk mereka. Kita je yang tak tahu apa bahan-bahannya.

Tapi kan, Syu tahu ada satu produk yang memang 100% bebas bahan kimia bahaya. Produk nie sangat best.

Syu cadangkan anda semua guna produk penjagaan kulit ini yang memang 100% berasaskan bahan semulajadi daripada tumbuhan, dan skincare ini adalah skincare terbaik untuk membaiki dan merawat kulit yang breakout. Memang takde langsung bahan kimia bahaya yang boleh mencederakan kulit kita.

Produk penjagaan muka ini tak lain tak bukan adalah YOUTH SKINCARE.

Youth – Skincare Organik Terbaik Untuk Mengurangkan Breakout

– Youth Skincare ini dikaji secara detail selama 8 tahun sebelum ianya dipasarkan. Shaklee mahukan set penjagaan kulit yang 100% berkesan untuk semua yang menggunakannya. Dan berdasarkan kajian klinikal yang dijalankan, Youth memang 100% berkesan ke atas semua!

  • Di dalam ujian klinikal yang dijalankan, 100 orang wanita dari pelbagai latarbelakang diambil sebagai sampel. Dan SEMUA wanita ini mendapat kulit yang lebih muda. Malah, 2/3 daripada wanita ini mendapat kulit 10 TAHUN lebih muda!

– Skincare ini tidak sesekali menyumbatkan liang pori kita – so tak payah risau toksin dan peluh tidak dapat keluar. In sya Allah kulit kita mampu bernafas secara normal.

– Ianya amat sesuai untuk semua jenis kulit muka, termasuk yang mempunyai kulit sensitif.

– Bahan-bahan yang terdapat dalam setiap produk Youth adalah dirumus khas untuk membaiki, melembab, dan melindungi kulit kita dan ia juga amat berkesan menjadikan kulit kita lebih anjal, tegang dan lebih muda remaja! So, bukan setakat breakout dapat dipulihkan, tapi Youth akan jadikan kita lebih awet muda tau.

.

Kalau tak percaya juga, Syu kongsikan testimoni-testimoni pengguna Youth yang dah berseri-seri muka nya selepas breakout teruk.

.

Syu dah guna Youth Skincare, dan Syu amat puas hati dan jatuh cinta berkali-kali setiap kali menggunakan Youth ini. Kulit muka Syu makin glowing dan lebih tegang lepas menggunakan Youth.

Dan sekarang, Syu nak semua adik akak abang dapat kulit yang lebih cantik tanpa breakout lagi.

Kembalikan keyakinan diri kita dengan Youth. Sampai bila kita nak tengok kawan-kawan kita cantik dan berseri-seri tapi muka kita penuh merah-merah macam kerang terbakar kan? Kita pun nak cantik juga.

Atasi masalah breakout anda sekarang juga dengan Youth. Boleh tengok kesan seawal 7 hari tau!

Tunjukkan pada kawan-kawan kita yang muka kita pun boleh kembali cantik berseri.

Hubungi Syu di 0192198621 untuk dapatkan Set Youth anda hari ini!

.

Love,

Syu Amir

Pengedar Sah Shaklee JB dan Singapore

Founder Diamonds Legacy

0192198621

COD: Skudai, UTM, Pekan Nanas, Bukit Indah, Tampoi Dan Sekitar JB

Pick-up point: Aeon Bukit Indah, JB / Paradigm Mall, Tampoi

Pos Ke Seluruh Malaysia dan Seluruh Dunia

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.