Gout · Gout · Produk · Testimoni

5 Petua Tradisional Untuk Mengurangkan Gout Yang Menyakitkan

5 Petua Untuk Mengatasi Gout

Ramai yang dapat penyakit gout nie adalah lelaki, berusia antara 30-60 tahun. Terasa sangat seksa bila gout menyerang. Jalan sampai terhinjut-hinjut. Kadang tu sampai memapah dinding. Masa tidur pun sangat seksa, kalau terkena selimut ataupun kain, boleh menjerit sampai keluar air mata. Sedih tengok orang yang kita sayang kena gout nie.

Tapi, ada beberapa perkara yang kita boleh bantu pesakit gout nie. Kita boleh bantu kurangkan bisa yang sampai mencucuk-cucuk.

Kita boleh buatkan beberapa jenis mimuma yang amat berkuasa untuk menurunkan paras asid urik, sekaligus mengurangkan sakit gout. Kita ikhtiar selagi boleh kan?

5 Minuman – Mengurangkan Penyakit Gout

1. timun, celery, lemon

minuman ini boleh membantu mengurangkan keradangan dan bengkak pada sendi-sendi kita.

Cara buat pun mudah je. Ambil sebijij timun, 2 batang celery, dan 3 hirisan lemon dan blend semuanya. Tapis airnya, dan minumlah 2 kali sehari.

Kita boleh buat dan simpan dalam peti ais pun. Mudah untuk minum seharian.

2. Cuka Epal

Kandungan asid dalam cuka epal amat membantu dalam menurunkan paras asid urik  dan dapat melegakan kesakitan kita.

Cuma campurkan sesudu teh cuka epal dengan segelas air dan minumlah 2-3 kali sehari.

Kalau nak tindak balas lagi cepat, boleh campurkan air cuka epal dengan madu. Sedap. Rasa masam manis gitu.

3. Baking soda

Baking soda bukan untuk masak je, tapi ia boleh bantu kurangkan jumlah asid urik dalam badan kita.

Campurkan sesudu teh baking soda dengan segelas air dan minumlah.

4. Jus lemon

Lemon adalah sumber alkali terbaik untuk meneutralkan asid urik yang berlebihan dalam darah.

Campurkan jus lemon dari sebiji lemon dan juga sesudu baking soda. Biarkan sekejap hingga hilang bunyi berdesis tu, dan campurkan campuran lemon tu dalam segelas air. Minum segera.

5. Halia

Kita boleh buat air halia untuk pesakit gout. Didihkan secawan air dan 1 1/2 sudu halia. Boleh minum sehari sekali.

Selain itu, kita juga boleh buat pes halia dan sapukan pada sendi yang sakit. Ia membantu untuk melegakan denyut-denyut dan bisa-bisa gout.

.

Resepi minuman-minuman ini amat mudah disediakan. Ianya selamat diminum oleh pesakit gout tanpa memberi sebarang kemudaratan.

Resveratrol – Bahan Terbaik Untuk Mengawal Asid Urik

Tapi, untuk terus mengawal paras asid urik, anda semua memerlukan minuman yang kaya dengan resveratrol juga untuk menurunkan paras asid urik dan mengawalnya dari naik secara mendadak.

Resveratrol boleh didapati dari buah-buah beri seperti kulit anggur dan juga resberi, tapi paling mudah kita boleh dapat resveratrol daripada Vivix.

Vivix amat berkuasa dalam menurunkan paras asid urik dalam badan kita dengan adanya gabungan resveratrol dan polifenol dalam vivix ini. Kajian menunjukkan bahawa apabila resveratrol  digabungkan dengan polifenol, ia menjadi 10X ganda lebih berkuasa berbanding resveratrol sahaja.

Resveratrol + polifenol ini membantu menurunkan asid urik dalam beberapa cara:

  • resveratrol akan mengurangkan paras serum asid urik – mencegah daripada serangan mengejut berlaku kepada pesakit gout
  • resveratrol akan mengirangkan inflamasi dan juga keradangan akibat gout
  • mengurangkan proses oxidation asid urik yang berkumpul di sendi – kristal asid urik tidak akan terhasil dengan cepat, sekaligus menghalang asid urik dari berkumpul di sendi-sendi kita.
  • resveratrol juga akan menolak agen-agen yang menyebabkan ketidakseimbangan dalam proses oxidation itu. Agen-agen inilah yang akan menyebabkan sendi jadi sakit dan bengkak. Tapi, resveratrol mengurangkan kesakitan itu.
  • Gout boleh menyebabkan kerosakan buah pinggang, sebab terdedah kepada carsinogen arsenic, tapi resveratrol akan membantu melindungi buah pinggang kita dari rosak.

Dengan adanya Vivix, penyakit gout akan lebih mudah berkurang, dan kemungkinan untuk dapat serangan gout amatlah nipis.

Jadi, jangan tunggu lama-lama. Segera dapatkan Vivix untuk orang yang kita sayang. Janganlah biarkan gout buat kita menderita lama-lama apabila kita boleh mencegahnya.

Jadikanlah badan kita sihat, boleh jalan tanpa erhinjut-hinjut menahan sakit gout. Tiada lagi masalah nak beribadah dengan baik, betul tak?

Dapatkan Vivix segera dari Syu. Hubungi Syu di 0192198621 untuk membelinya.

Sepanjang bulan Ogos 2018 ini kan, Vivix ada Sale tau.

  • Beli 2 botol, dapat less 5%.
    • Dah la dapat FREE MEMBERSHIP, dapat beli dengan harga ahli, dapat lagi extra 5% diskaun. Jimat sangat kan? 
  • Beli 6 botol, dan dapat PERCUMA 1 botol.
    • Boleh kongsi-kongsi dengan ahli keluarga, biar semua sihat dengan asbab Vivix. 
    • Boleh juga jadikan hadiah kepada sesiapa sahaja.

Jadi, bulan ini adalah bulan terbaik untuk dapatkan Vivix. Dapat harga super jimat, dapat kesihatan yang lebih baik tanpa bisa-bisa gout lagi.

Hubungi Syu di 0192198621 segera ye.

Disclaimer: Produk Shaklee adalah vitamin, bukannya ubat. Walaupun ia terbukti secara saintifik menyihatkan badan, ia tidak berfungsi untuk merawat, menyembuhkan atau memulihkan penyakit kritikal.

Love,

Syu Amir

Pengedar Sah Shaklee JB dan Singapore

Founder Diamonds Legacy

0192198621

COD: Skudai, UTM, Pekan Nanas, Bukit Indah, Tampoi Dan Sekitar JB

Pick-up point: Aeon Bukit Indah, JB / Paradigm Mall, Tampoi

Pos Ke Seluruh Malaysia dan Luar Negara (T&C apply)

2 thoughts on “5 Petua Tradisional Untuk Mengurangkan Gout Yang Menyakitkan

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.