Kulit Cantik · Premium Product · Produk · Set Kecantikan · Testimoni · Testimoni Youth Skincare · Youth · Youth Skincare

10 Masker Mudah Untuk Atasi Masalah Breakout

Masker-masker Yang Mudah Dibuat Untuk Atasi Masalah Breakout

Masalah breakout adalah nightmare menakutkan bagi seorang wanita. Terlalu banyak kecaman yang terpaksa dihadapi oleh wanita-wanita yang mengalami masalah jerawat teruk akibat breakout. Ada yang menggelakkan dan memerli mereka, ada yang tak nak kawan dengan mereka, ada yang break -up dengan boyfriend gara-gara muka tak cantik, malah ada yang sampai hilang keyakinan diri tau sebab terlalu memikirkan apa yang orang fikirkan pasal mereka.

So, ramai antara kita yang mengalami masalah breakout ini sangat-sangat terdesak untuk mencantikkan semula muka mereka. Ada yang sanggup leburkan ribuan ringgit untuk mendapatkan rawatan dari pakar kulit. Tapi, ada cara yang lebih mudah dan lebih murah untuk mengurangkan masalah kulit ini, iaitu dengan membuat masker setiap malam.

Masker-masker yang mudah dibuat, hanya menggunakan bahan di rumah sahaja!

Benda paling senang untuk dijadikan masker adalah madu. Madu adalah agen antiseptik dan juga pembunuh bakteria yang amat baik dalam mengurangkan masalah kulit berjerawat teruk.

Lemon adalah agen antiseptik yang amat bagus dan ianya adalah dari sumber yang semulajadi. Jus lemon adalah bersifat asid dan membantu dalam menyembuhkan luka-luka jerawat yang terdapat di muka.

Antara masker-masker yang boleh dibuat di rumah adalah:

1. Lemon + madu

Gabungan lemon dan madu amat berkuasa untuk mengurangkan masalah breakout.

Cara-cara:

  1. Cuci muka dengan menggunakan air suam untuk membuka liang-liang pori.
  2. Ambil separuh jus lemon dan campurkan dengan dua sudu madu.
  3. Gaul sebati dan sapukan pada muka.
  4. Biarkan selama 15-30 minit sehingga ianya kering dan bilas dengan air sejuk bagi menutup semula liang pori muka kita.

2. Lemon + Putih telur

Putih telur berfungsi untuk menanggalkan sel kulit mati yang terdapat di muka kita dan apabila digabungkan dengan lemon, ia mampu untuk membaiki muka kita yang berjerawat.

Cara-cara:

  1. Cuci muka dengan air suam.
  2. Ambil putih telur dari sebiji telur dan campurkan dengan 2 sudu madu.
  3. sapukan pada muka dan biarkan kering.
  4. Kopek putih telur dari muka (macam tanggalkan mask)
  5. Bilas dengan air sejuk.

3. Aloe vera + madu

Aloe vera amat penting dalam melembabkan muka. Kalau boleh guna aloe vera asli dari pokok ye. Tapi, kalau takde, boleh je guna aloe vera gel yang dibeli.

Cara-cara:

  1. Ambil sesudu aloe vera gel dan juga sesudu madu.
  2. Sapu pada muka dan biarkan hingga kering.
  3. Bilas dengan air sejuk.

4. Kulit kayu manis + madu

Kulit kayu manis pun amat femes untuk mengecutkan jerawat.  Sebab itu sesuai untuk dijadikan masker untuk kurangkan breakout.

Cara-cara:

  1. tumbuk kulit kayu manis hingga menjadi serbuk. (Kalau ada yang readymade serbuk kulit kayu manis pun bolehe je guna). Campurkan dengan sedikit madu. Gaul sebati.
  2. Sapu pada kulit muka kita dan biarkan selama 30 minit.
  3. Bilas dengan air sejuk.

5. Teh hijau

Teh hijau pun best buat masker sebab fungsi teh hijau untuk detox toksin dari kulit kita.

Cara-cara:

  1. Ambil serbuk teh hijau dan campurkan dengan air hingga jadi pes pekat.
  2. Sapu pada kulit muka dan biarkan kering.
  3. Bilas muka dengan air sejuk.

.

Ini adalah 5 masker yang amatlah simple nak buat. Bahan-bahan pun ada di rumah, tak payah keluarkan kos yang mahal pun untuk buat masker nie hari-hari.

Tapi, bagi yang menggunakan suplement SET KULIT CANTIK dan juga YOUTH SKINCARE, Syu kongsikan lagi 5 masker yang korang boleh buat dengan menggunakan produk Shaklee ini. Dan kesannya amatlah cepat pada kulit kita.

Suplement-suplement Shaklee amatlah best. Bukan sahaja makan untuk dapatkan kulit cantik dari dalam, tapi boleh juga pakai as masker untuk baiki kulit dari luar juga.

6. Vitamin C

Vitamin C amat penting dalam membaiki sel kulit yang rosak. So, penting untuk guna Vitamin C untuk baiki breakout.

Caranya:

  • Hancurkan vitamin C hingga jadi serbuk. Campurkan sedikit air untuk dijadikan pes pekat.
  • Sapu pada muka dan biarkan masker itu kering, lebih kurang 30 minit.
  • Bilas dengna air sejuk.

7. Vitamin C + ESP

Tambah protein ESP pun best juga untuk membaiki kulit kita. Protein membantu untuk mempercepatkan pembaharuan sel kita untuk lebih cepat baiki kulit kita.

Cara-caranya:

  • Hancurkan Vitamin C dan tambah dengan sesudu kecil ESP.
  • Tambah air hingga menjadi pes pekat. Sapukan pada muka dan biarkan kering.
  • Bilas dengan air sejuk.

8. Vivix

Vivix amat best sebab mengandungi anggur muscadine untuk baiki sel kulit kita hingga ke peringkat DNA lagi. Tapi, Syu tak buat selalu la. Mahal kot…hahaha…. Baik minum Vivix dari buat masker.

Cara-cara: Ambil sesudu kecil Vivix dan sapu je pada seluruh muka. Biarkan kering dan bilas.

9. Vitamin C + Toner Youth

Vitamin C tambah dengan Youth pun best. Toner Youth bantu untuk melembabkan kulit kita sambil membaiki sel kulit kita.

cara: hancurkan vitamin C dan tambah beberapa titik toner Youth untuk buat pes pekat. SApukan pada muka dan biarkan kering. Bilas semula dengan air sejuk.

10. Vitamin E

Vitamin E membantu mengurangkan kesan-kesan penuaan seperti garis halus dan juga jeragat.

Cara-caranya: Cucuk kapsul Vitamin E dan picit keluar vitamin E tersebut. Sapu pada muka kita dan biarkan kering. Bilas muka kita.

.

Inilah masker-masker yang super simple yang boleh dibuat di rumah. Tak perlu nak beli bahan mahal-mahal untuk buat masker demi nak baiki kulit breakout.

.

Korang tau tak, suplement dan Youth Skincare adalah kombinasi terbaik untuk baiki kulit kita dari dalam dan dari luar sekali. Kena ingat, kecantikan kita bermula dari dalam. Kalau dalam kita bersih dan takde toksin, memang luaran kita akan nampak cantik dan awet muda.

Sebab tu Syu amat cadangkan untuk mengambil kedua-dua kombinasi ini untuk dapatkan kulit yang mantap. Jangan biarkan kulit breakout tu lama-lama di muka kita. Takut bertambah teruk. Sampai bila nak orang ketawakan kita sebab breakout di muka kita kan? Sampai bila kita nak sentiasa tak yakin je untuk berdepan dengan orang kan?

Atasi segera dengan suplement dan juga Youth Skincare. Boleh nampak kesan seawal 7 hari je tau.

Dapatkan suplement Set Kulit Cantik dan juga Youth Skincare dengan segera ye. Whatssap je 0192198621. Syu akan beri konsultasi terbaik punya untk korang dapat kembali muka yang cantik berseri tanpa breakout lagi.

.

Love,

Syu Amir

Pengedar Sah Shaklee JB dan Singapore

Founder Diamonds Legacy

0192198621

COD: Skudai, UTM, Pekan Nanas, Bukit Indah, Tampoi Dan Sekitar JB

Pick-up point: Aeon Bukit Indah, JB / Paradigm Mall, Tampoi

Pos Ke Seluruh Malaysia dan Oversea Juga

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.