Kanser · Produk

10 Makanan Pencegah Kanser. Wajib Amalkan Ye!

10 Makanan Yang Boleh Mencegah Kanser Dari Terbentuk

Kanser bukanlah penyakit yang luar biasa dah sekarang nie. Ramai je antara kita yang mengalami kanser, termasuklah kanser payudara, kanser usus,kanser darah, dan sebagainya. Rata-rata antara kita memang tak sedar pun yang kita sebenarnya mengalami kanser sehinggalah kanser itu dah berada di tahap yang kritikal.

Masa tu, mesti kita hilang arah nak buat apa kan? Mesti buntu nak dapatkan rawatan apa untuk buang barah yang membiak dalam badan kita nie. Buat yang sudah mengalami kanser, janganlah risau, jangan stress, ada macam-macam jenis rawatan yang kita boleh dapatkan sekarang ini seperti kimoterapi dan pembedahan. Kalau tak pun, boleh amalkan suplement kesihatan untuk membantu mematikan sel kanser.

Tapi, bagi yang sihat walafiat nie, jagalah diri masing-masing supaya sel-sel kanser tidak akan tumbuh dan membiak dalam badan dan organ kita. Amalkan makanan-makanan yang mampu untuk mencegah kanser dari bertapak dalam badan kita.

10 Jenis Makanan Yang Mampu Mencegah Kanser

1. Bayam

Menurut kajian, orang yang makan sayur bayam 2X seminggu mampu untuk mengurangkan risiko kanser sebanyak 44%. Ini kerana bayam mempunyai antioksida yang tinggi untuk mencegah kanser.

2. Bawang Putih

Dalam bawang putih, terdapat kandungan Allium yang membantu meningkatkan ketahanan semulajadi badan terhadap kanser.

Ia juga mengandungi Sulfida Allyl yang dapat menghalang kesan karsinogen dan melambatkan pembentukan kanser.

3. Lemak Ikan

Lemak asid omega-3 yang terdapat di dalam ikan seperti tuna, dan salmon dapat melindungi dan melambatkan penyebaran hormon sel-sel kanser yang berkaitan.

4. Tomato

Lycopene yang terdapat di dalam tomato dapat memusnahkan radikal bebas yang masuk ke dalam badan kita, di mana radikal bebas ini akan menggalakkan pertumbuhan kanser. Tomato juga dapat melambatkan proses pertumbuhan dan pembiakan sel-sel kanser terutamanya kanser payudara.

5. Ceri

Ceri mengandungi kandungan Alcohol Perillyl, yang membantu menghalang kanser dari terbentuk.

6. Benih Flaks

Fitoestrogen iaitu ‘estrogen tumbuhan’ membantu dalam menghalang estrogen yang berlebihan. Estrogen yang tinggi boleh menyebabkan kanser untuk merebak.

Fitoestrogen ini akan mengurangkan risiko sesetengah estrogen yang berkaitan dengan kanser.

7. Minyak Zaitun

Lignan yang terdapat dalam virgin olive oil adalah antioksidan yang tinggi untuk membantu mematikan sel kanser dari peringkat awal lagi.

8. Teh Hijau

Teh hijau mengandungi EGCG, catechin yang menghapuskan sisa-sisa radikal bebas dan mengurangkan pembentukan tumor pada peringkat awal dan melambatkan pertumbuhan sel kanser.

9. Beri

mengandungi sebatian yang berjuang menentang kanser, seperti antosianin, asid elargik dan quercetin. Sebatian ini membantu untuk meneutralkan radikal bebas dan melambatkan sel kanser dari terbentuk.

10. Sayur Cruciferous

Sayur Cruciferous adalah seperti brokoli, tauge dan kobis bunga. Sayur-sayur ini mengandungi glucosinolate yang meningkatkan pertahanan badan terhadap kanser.

.

Makanan-makanan ini boleh didapati dalam makanan harian kita dengan mudah. Jadi amalkanlah makanan-makanan sebegini untuk mencegah kanser dari terbentuk dari awal lagi. JAngan bagi peluang kepada sel kanser untuk membiak dalam badan kita.

Sebab itulah kita mesti elakkanlah makanan yang boleh menyebabkan kanser sebab makanan-makanan ini akan bantu pertumbuhan kanser sedikit demi sedikit, seperti yang kita tahu kanser nie makan masa bertahun-tahun untuk membiak dan menjadi bahaya.

Vivix – Agen Pencegah Kanser Terbaik

Selain dari makanan-makanan di atas ini, kita semua sangat-sangat disarankan untuk mengambil Vivix setiap hari untuk memastikan yang tiada langsung sel-sel kanser dalam badan kita.

Vivix bukan sahaja mematikan sel-sel kanser bagi pesakit kanser, tapi ia juga melindungi sel-sel yang sihat dari berjangkit dengan sel kanser. Dan bagi yang sihat tanpa kanser, Vivix membantu melindungi sel-sel badan kita dari pembentukan kanser.

Bagaimana Vivix Berfungsi?

Di dalam Vivix, terdapat kandungan Resveratrol dan Polifenol yang membantu mengatasi penyakit kanser ini. Gabungan Resveratrol dan Polifenol ini adalah 10X lebih berkuasa dari Resveratrol sahaja.

Dah banyak kajian menunjukkan yang Resveratrol ini sangat membantu mengatasi kanser.

  • Resveratrol membantu melindungi sel sihat dan mematikan sel kanser pada masa yang sama. Sel sihat akan mampu melawan sel kanser itu dari terus membiak.
  • Resveratrol juga menggalakkan proses apoptosis untuk berlaku secara normal. Apoptosis ini ialah proses di mana sel-sel kanser ini mematikan diri sendiri tanpa menjejaskan sel-sel sihat yang lain.
  • Resveratrol akan menghalang sebarang saluran signal dari sel nuklear yang bertanggungjawab mengawal sel kanser yang lain. Sel nuklear ini akan beri signal kepada sel kanser yang lain untuk terus membiak. Tapi, dengan adanya Resveratrol menghalang signal ini, sel kanser tidak akan membiak kepada sel lain.
  • Resveratrol akan melindungi sel-sel yang sihat ini dari berpecah sebab sel-sel yang kecil lebih mudah untuk dijangkiti kanser. 

.

Disebabkan Resveratrol ini, dan juga kandungan antioksidan yang tinggi dalam Vivix, sebab itulah Vivix ini mempu untuk melawan kanser dengan lebih berkesan. Resveratrol ini memang dah diiktiraf oleh ramai saintis yang mengkajinya sebagai agen yang boleh mematikan sel kanser dengan berkesan.

Tak rugi untuk kita ikhtiar dengan Vivix tau. Sebotol Vivix cumalah RM 475 sahaja. Ianya amatlah murah jika dibandingkan dengan rawatan kanser dan kos ubat-ubatan yang kita perlu ambil. Tapi, kesannya terhadap sel kanser amatlah mengagumkan.

Jangan tunggu sel kanser dah merebak ke organ-organ badan kita yang lain baru nak mula amalkan Vivix. Minumlah Vivix dari sekarang untuk melawan sel-sel kanser dari terus merebak, dan juga untuk mematikan sel kanser ini.

Kita berhak untuk mendapat kesihatan yang lebih baik tanpa kanser. Dan Vivix mampu berikannya kepada anda semua!

Hubungi Syu segera di 0192198621 untuk dapatkan Vivix anda hari ini juga!

.

Disclaimer: Produk Shaklee adalah vitamin, bukannya ubat. Walaupun ia terbukti secara saintifik menyihatkan badan, ia tidak berfungsi untuk merawat, menyembuhkan atau memulihkan penyakit kritikal.

Love,

Syu Amir

Pengedar Sah Shaklee JB dan Singapore

Founder Diamonds Legacy

0192198621

COD: Skudai, UTM, Pekan Nanas, Bukit Indah, Tampoi Dan Sekitar JB

Pick-up point: Aeon Bukit Indah, JB / Paradigm Mall, Tampoi

Pos Ke Seluruh Malaysia dan Luar Negara (T&C apply)

 

2 thoughts on “10 Makanan Pencegah Kanser. Wajib Amalkan Ye!

    1. betul…minum tanpa gula memang sedap je tekak…

      kalau letak peppermint lagi best 🙂

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.